تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3820037
شناسه : 3820037
تاریخ :
گفت‌وگو با «کودک‌ کاری» که از دستفروشی به مدال جهانی رسید اقتصاد ایران: نوجوانی که ۵ سال پیش مشغول دستفروشی در خیابان بود، با یک برخورد اتفاقی به سمت موی‌تای کشیده شد تا به مدال نقره جهان دست پیدا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های موی‌تای نوجوانان و جوانان جهان اواخر شهریور ماه با حضور 108 کشور در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و نمایندگان ایران موفق به کسب یک مدال طلا،  11 نقره، 7 برنز و در مجموع 19 مدال شدند.

یکی از این مدال‌ها رنگ و بویی خاص و ویژه‌ داشت. مدال نقره‌ای که با توجه به مسیر زندگی عرشیا جیرانی  متفاوت بود و ارزش بسیار بالاتری از سایر مدال‌های کسب شده، داشت. عرشیا جیرانی در شرایطی که در 10 سالگی مشغول دستفروشی و شوخی‌های کودکانه با یکی از دوستان خود بود، در مسیر محمدعلی یوسفی سرمربی تیم ملی موی‌تای جوانان کشورمان قرار می‌گیرد و با دعوت یوسفی به سمت موی‌تای کشیده می‌شود تا مسیر زندگی‌اش تغییر و اندکی از سختی‌های زندگی را با موفقیت در میدان ورزش فراموش کند.

مسئولیت اجتماعی محمدعلی یوسفی در برخورد با این کودک کار باعث می‌شود او جویای شرایط زندگی این نوجوان شده و زمانی که متوجه می‌شود عرشیا برای کمک به خانواده قید تحصیل را زده و مشغول کار است، او را به باشگاهش دعوت کرد. دعوتی که منجر به 5 سال تمرین عرشیا در رشته موی‌تای شد تا سرانجام در شهریورماه امسال عرشیا در سن 15 سالگی مدال نقره جهان را کسب کند.

عرشیا جیرانی، محمدعلی یوسفی و جواد نصیری مسئول انجمن مستقل موی‌تای در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، به روایت اتفاقات 5 سال اخیر پرداختند که در فیلم زیر می‌توانید مشاهده کنید.

.

 

انتهای پیام/