تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3820029
شناسه : 3820029
تاریخ :
واردات خودروی تصادفی ممنوع است/ جلسه مجلس با واردکنندگان خودرو اقتصاد ایران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه برگزاری جلسه این کمیسیون با واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای کار کرده وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات پس از فروش باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسنعلی محمدی درباره واردات خودروهای دست‌دوم گفت: منشأ واردات خودروهای دست‌دوم مشخص نیست و مواردی از سوی بانک مرکزی مطرح شد و روز یکشنبه آتی واردکنندگان خودرو به کمیسیون می‌آیند تا نهایت همکاری برای برداشتن موانع صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص واردات خودروی دست‌دوم معضلاتی داریم این در حالی است که تولیدکنندگان در داخل توان برطرف‌کردن نیاز مردم را ندارند.

محمدی با بیان اینکه خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، گفت: تولیدکنندگان و خودروسازان بیان می‌کنند که با ضرر و زیان انباشته روبه‌رو هستیم و مردم نیز از تحویل و کیفیت خودرو ناراضی هستند. همچنین با نارضایتی فعالان و شاغلان صنعت خودرو روبه‌رو هستیم.

وی در مصاحبه رادیویی افزود: باید راهکاری ارائه دهیم تا زنجیره تولید خودرو آسیب نبیند و رضایت مردم جلب شود.

محمدی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته نیز خودروی کارکرده را وارد می‌کنند، گفت: این مسئله شرایط خاصی دارد. خودروها نباید تصادفی باشند و از طرفی باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم؛ چون خودروهایی فرسوده هستند و باید از رده خارج شوند و در مقابل باید انگیزه تشویقی برای مردم ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وقتی میزان عرضه و تقاضا برابری کند و میزان عرضه فزونی گیرد، قطعاً تولیدکننده‌ها وارد فرایند کیفی و قیمتی می‌شوند.