تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820016
شناسه : 3820016
تاریخ :
پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های نهضت مسکن ملی در قزوین اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های نهضت مسکن ملی پیشرفت فیزیکی داشته و ما ۱۱۹ درصد از برنامه‌های تعیین‌شده جلو هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، وهاب میزانی در جلسه شورای تأمین مسکن که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن طی سه سال گذشته در حوزه‌های تأمین زمین، زیرساخت و ساخت مسکن ریل‌گذاری بسیار خوبی انجام شده و این فرآیند همچنان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با تأکید بر اینکه تهیه ضوابط طرح تفصیلی تأمین زمین در شمال شهر اتفاق مبارکی بود که رقم خورد و ما امیدواریم از این پس در حوزه تأمین زمین با مشکل مواجه نشویم عنوان کرد: بیش از ۱۲۳ هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملی ثبت‌نام کردند که برای ۲۹ هزار و ۹۰۳ نفر پروژه تعریف شد و فرآیند اجرای پروژه‌ها در مراحل مختلفی از جمله پیشرفت چنددرصدی، پیشرفت ۱۰۰ درصدی و تحویل پروژه قرار دارد.

این مسئول ابراز کرد: پروژه‌های نهضت مسکن ملی پیشرفت بیش از ۵۰ درصد فیزیکی داشته و ما ۱۱۹ درصد از برنامه‌های تعیین‌شده جلو هستیم.

وی افزود: تقاضای ما تقسیط شدن هزینه صدور پروانه است چراکه بخشی از هزینه تأمین این مسکن‌ها توسط مردم انجام می‌شود و اکنون ۸ هزار و ۴۰۰ مسکن فاقد پروانه هستند و این فرآیند در تسهیلات مشکل ایجاد می‌کند.

این مسئول بیان کرد: مسئله دیگر تسهیلات بانکی است که اگر تأمین نشود ما با چالش و چه‌بسا توقف پروژه مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه ۲۳ درصد قراردادها فاقد مشارکت مدنی بانکی هستند عنوان کرد: از دیگر چالش‌های ما این است که برخی از پروژه‌ها پیشرفت صددرصدی داشته اما آورده مردم زیر ۱۵۰ میلیون بوده است و مردم حتی برای دریافت دفترچه قسط هم به بانک مراجعه نکردند که این فرآیند حساب پیمانکار را مسدود می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: در خصوص عدم اطلاع‌رسانی قیمت‌ها به متقاضیان لازم است اطلاع‌رسانی صحیح در سطح استان و صداوسیما شکل بگیرد و مردم نسبت به قیمت‌ها مطلع شوند.

وی مطرح کرد: زیرساخت‌های ابتدایی از جمله برق، گاز و معابر پیاده برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و دستگاه‌ها پای کار هستند.

این مسئول در پایان گفت: در خصوص منطقه عظیمیه زیرساخت‌های لازم تأمین شده و چالش‌های موجود در حوزه حفاری‌ها و پسماندها است که باید تدابیر لازم در این حوزه انجام شود.