تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820015
شناسه : 3820015
تاریخ :
پلمب ۴۷ وسیله بازی غیراستاندارد در شهربازی‌های لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل استاندارد لرستان از پلمب ۴۷ وسیله بازی به دلیل نداشتن تأییدیه استاندارد از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رهنما در سخنانی، اظهار داشت: وسایل بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و لذا بهره‌برداری از این وسایل بدون تأییدیه استاندارد غیرقانونی و خطرناک است.

وی عنوان کرد: در استان لرستان حدود ۱۲۷ مرکز بازی با ۴۵۰ وسیله بازی در سطح پارک‌های عمومی وجود دارد که مسئولیت این وسایل به عهده شهرداری‌های مناطق است و لذا شهرداران موظف به اخذ تأییدیه استاندارد هستند که در این زمینه نیز مکاتبات لازم با شهرداران انجام شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه ۴۳ مرکز بازی با ۳۳۸ وسیله بازی توسط بخش خصوصی احداث شده است، گفت: این مراکز علاوه بر اجبار به داشتن مجوز قانونی، مکلف به اخذ تأییدیه استاندارد برای تمامی وسایل خود هستند.

رهنما، تصریح کرد: بهره‌برداری از وسایل بازی بدون تأییدیه استاندارد ممنوع است و در شش‌ماهه اول سال جاری بیش از ۸۰۰ مرتبه بازرسی فنی از وسایل مستقر در مراکز بازی فعال سطح استان توسط کارشناسان اداره کل استاندارد لرستان و شرکت‌های بازرسی زیر مجموعه سازمان ملی استاندارد انجام شده است.