تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820001
شناسه : 3820001
تاریخ :
دهک‌های پایین با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مسکن مواجه هستند اقتصاد ایران: تبریز-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقشار دهک‌های پایین با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مسکن مواجه هستند و باید برای تامین سرپناه آنها فکر اساسی کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نوین، با اشاره به ضرورت حمایت از ایده‌های جدید برای افزایش سرعت ساخت مسکن اظهار داشت: اقشار دهک‌های پایین با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مسکن مواجه هستند و باید برای تأمین سرپناه آنها فکر اساسی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: ما باید از همه طرح‌های نوین در حوزه مسکن با هدف رونق ساخت و ساز استقبال کنیم اخیراً هم موضوع استارتاپ‌ها فروش متری خانه مطرح شده است که نباید به آنها بی‌تفاوت باشیم و از هم اکنون برای چگونگی اجرا و شیوه‌های آن قانون و مقررات تهیه کنیم تا در سال‌های آینده با انبوه پرونده‌ها و شکایت‌ها مواجه نشویم، بنابراین ما در مجلس استقبال می‌کنیم، اگر طرحی و برنامه کارشناسی هست ارائه شود تا کار کارشناسی روی آنها انجام شود.

وی افزود: هم اکنون با کمبود بیش از ۵ میلیون واحد مسکونی مواجه هستیم و باید برای افزایش سرعت و ساخت‌وساز و جبران کمبودها اقدام کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت صنعتی سازی ساختمان برای افزایش سرعت و کیفیت ساختمان‌ها عنوان کرد: برای این امر باید از تکنولوژی‌ها جدید جهانی استفاده کنیم، با شیوه‌های سنتی ساخت مسکن کاری پیش نخواهیم بود و حتماً باید به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فعالیت استارتاپ‌های فروش متری خانه باید قانونمند باشد تا در آینده برای مردم مشکلی ایجاد نشود.