تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3819973
شناسه : 3819973
تاریخ :
تداوم قطعی برق در کوبا/ میلیون‌ها نفر همچنان در خاموشی مطلق! اقتصاد ایران: میلیون‌ها نفر از مردم کوبا به‌دلیل تداوم قطعی نیروگاه اصلی برق این کشور برای دومین روز متوالی در خاموشی ماندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، از کار افتادن نیروگاه اصلی تامین برق کوبا، برای دومین روز متوالی میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را در خاموشی کامل قرار داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اختلال روز جمعه در نیروگاه برق «آنتونیو گیتراس» واقع در ماتانزاس کوبا، اکثر مردم این کشور را در تاریکی قرار داده است.

مقامات اعلام کردند که در پی تلاش‌های فشرده، برق در برخی نواحی از جمله هاوانا، پایتخت کوبا وصل شده است. با این حال، حدود ۸۰ درصد این کشور همچنان در خاموشی است و برخی مناطق خاص قطعی برق بیش از ۳۰ ساعته را تجربه کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که فرودگاه بین‌المللی «خوزه مارتی» در هاوانا غرق در تاریکی است. در این بین، مقامات انرژی کوبا در حال ارزیابی اقدامات در راستای رسیدگی به خاموشی گسترده هستند.

کوبا به‌دلیل مشکلات نیروگاه‌های برق، به طور دائمی با قطعی برق مواجه می‌شود و گفته می‌شود که دلیل آن نیز مشکلات زیرساختی تاسیسات این کشور که بیش از ۴۰ سال پیش به دست شوروی سابق احداث شده، است.

وزارت انرژی و معادن کوبا اعلام کرده است که این کشور سالانه هشت میلیون تُن سوخت می‌سوزاند و تنها سه میلیون تُن ناشی از مصارف خانگی است.

تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه کوبا، این کشور را برای تامین نیازهای بخش انرژی به ونزوئلا، روسیه و مکزیک وابسته کرده است.

دولت کوبا در سال‌های اخیر به منظور تعدیل قطعی برق و افزایش ظرفیت تولید، اقدام به اجاره دادن نیروگاه‌های شناور کرده است.