تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3819955
شناسه : 3819955
تاریخ :
آموزش هوش مصنوعی به کودکان با زبان داستان اقتصاد ایران: «باغچه جادویی روبی و رامتین» نوشته لیلا قربانی تلاشی است برای آموز هوش مصنوعی به مخاطبان کودک و نوجوان.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «باغچه جادویی روبی و رامتین» نوشته لیلا قربانی با تصویرگری مژگان حسینی از سوی انتشارات ارشدان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

با رشد هوش مصنوعی و استفاده بشر از آن در سال های اخیر،‌ دغدغه  آموزش هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان نیز به یکم دغدغه جدی تبدیل شده است،‌ آموزش‌ها در این زمینه انواع متنوعی دارند. از بسته‌های آموزشی خودآموز گرفته تا کلاس‌های حضوری و آنلاین.

با این حال تاکنون در زمینه داستانی اثری جدی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان دیده نشده است،‌ شاید مهمترین دلیل این امر این باشد که هنوز نویسندگان ما نیز در مواجهه با هوش مصنوعی تازه‌کار هستند و نتوانسته‌اند خود را با آن هماهنگ کنند‌.

لیلا قربانی کارشناس حوزه هوش مصنوعی در کتاب «باغچه جادویی روبی و رامتین» که نخستین کتاب آموزشی در زمینه آموزش مفهومی هوش مصنوعی به کودکان در قالب داستان است،‌ با هدف درک بهتر کودکان از مفهوم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تلاش کرده تا این موضوع را برای این گروه سنی مخاطب شرح دهد.

کتاب و ادبیات ,

این کتاب  به کودکان کمک می‌کند تا مفاهیم علمی را به روشی خلاقانه و سرگرم‌کننده یاد بگیرند. داستان با روایت ماجراهای رامتین و رباتش روبی تلاش دارد تا  آگاهی علمی کودکان را افزایش دهد  و ارزش های دوستی، همکاری و یادگیری مداوم را نیز به تصویر کشد.

نویسنده در مقدمه کتاب مدهی شده که این کتاب دنیای پیچیده هوش مصنوعی را به گونه‌ای روایت می‌کند که برای کودکان قابل فهم و سرگرم‌کننده باشد.اما با وجود تلاش نویسنده برای درک بهتر کودکان از مفهوم هوش مصنوعی‌، کتاب تنها اطلاعات کلی درباره هوش مصنوعی به کودکان می‌دهد و البته این اطلاعات کلی می‌تواند زمینه‌ساز توجه بیشتر مخاطب به این پدیده دنیای معاصر و حرکت برای درک بهتر آن برای این گروه سنی باشد.

 از مزایای کتاب استفاده از تصویرگری جذاب است که البته با کمک هوش مصنوعی انجام شده و در جذب مخاطب به کتاب نقش پررنگی دارد. البته بهتر بود تصویرگری‌های کتاب باالمان‌های بومی و ایرانی ارتباط بیشتری برقرار می‌کرد.

انتشارات ارشدان این کتاب ر در 50 صفحه به قیمت 68 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/