تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3819856
شناسه : 3819856
تاریخ :
علت حمله معترضان به دفتر شبکه MBC در عراق اقتصاد ایران: روز شنبه، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد جمعیت خشمگین عراقی به دفتر شبکه MBC عربستان در بغداد یورش برده، آن را تخریب کرده و به آتش کشیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزیاتو: روز شنبه، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد جمعیت خشمگین عراقی به دفتر شبکه MBC عربستان در بغداد یورش برده، آن را تخریب کرده و به آتش کشیدند. این اقدام پس از انتشار گزارشی از سوی این شبکه صورت گرفت که در آن، رهبران مقاومت فلسطین، عراق و لبنان به عنوان «تروریست» معرفی شده بودند.

ماجرا از کجا شروع شد؟

اظهارات این شبکه در گزارشی با عنوان «هزاره خلاص از تروریست‌ها» درباره رهبران مقاومت از جمله سید حسن نصرالله، عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سمیر القنطار، فواد شکر، سید بدرالدین الحوثی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار، واکنش برانگیز شد.

شبکه MBC در سال ۲۰۲۰ نیز با تروریست خواندن ابومهدی المهندس، اعتراض شدید عراقی‌ها علیه این شبکه را برانگیخت.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از این اقدام شبکه عربستان سعودی اعلام انزجار و آن را سقوط اخلاقی نامید و خواستار عذرخواهی این شبکه شد.

گروه‌های مقاومت عراق تهدید کردند که در صورت تعطیل نشدن دفتر این شبکه در عراق، به آن حمله خواهند کرد.

برخی از جوانان عراقی نیز با به اشترک گذاشتن آدرس این شبکه خواستار اقدام مردمی برای تعطیلی این شبکه شدند.

جوانان عراقی طی فراخوانی مقابل ساختمان این شبکه در بغداد تجمع کرده و وارد محوطه آن شدند. در پی این فراخوان، نیروهای امنیتی عراقی مقابل دفتر این شبکه مستقر شدند، اما جوانان عراقی توانستند وارد محوطه شبکه شوند. طبق ویدئوهای منتشر شده، بخشی از ساختمان نیز دچار آتش‌سوزی شده است.

لغو مجوز فعالیت شبکه MBC در عراق

در نهایت هیئت رسانه و ارتباطات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل توقف شبکه سعودی، تکرار تعدی و اهانت‌های این شبکه به فرماندهان پیروزی و فرماندهان مقاومت است.

در این بیانیه آمده است: تمام اقدامات قانونی لازم برای توقف فعالیت این شبکه در عراق، اتخاذ و مجوز فعالیت آن در عراق باطل شده است.