تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819727
شناسه : 3819727
تاریخ :
برداشت ۲۶۰ تُن انار شیرین در روستای انبوه رودبار اقتصاد ایران: رودبار- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از برداشت ۲۶۰ تُن انار شیرین در روستای انبوه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین صادقپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محصولات انار انبوه رودبار از با کیفیت ترین محصولات گیلان و شمال کشور است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از برداشت ۲۶۰ تُن انار شیرین در روستای انبوه خبر داد و گفت: ۱۲۰ باغدار انبوهی محصولات انار را در ۴۰ هکتار از باغات این روستا برداشت کردند.

به گفته صادقپور، ارزش ریالی ۲۶۰ تن انار انبوه بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی از ارائه آموزش چهره به چهره به بیش از ۴۰۰ باغدار رودباری خبر داد و افزود: برای کنترل و کاهش آفت‌های میوه بیش از ۱۰ مورد اطلاعیه ترویجی در خصوص مدیریت و مبارزه با آفات و بیماری‌های باغات انار خصوصاً کرم گلوگاه انار ارسال شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با تاکید بر لزوم مبارزه علمی با آفت ها بیان کرد: کرم گلوگاه انار یک آفت پیچیده است که مبارزه زیستی با استفاده رهاسازی نوعی زنبور به نام تریکو گراما، مبارزه شیمیایی با سمپاشی و استفاده از فرومون‌ها (ترشحات جانوری) و همچنین مبارزه فیزیکی به روش تخلیه پرچم انار به عنوان محل تخم‌گذاری آفت و جمع‌آوری و از بین‌بردن میوه‌های آلوده از جمله راهکارها در از بین بردن این آفت محسوب می‌شود.

صادقپور تصریح کرد: کشاورزان بعد از برداشت انار، حتماً انارهای باقی مانده و پوسیده داخل باغ را جمع آوری کنند و نسبت به سوزاندن و یا دفع آن در خارج باغ اقدام کنند.

وی، هرس درختان انار در زمستان را به عنوان یک فرآیند مهم در مراقبت از این درختان برشمرد و افزود: هرس در نیمه دوم بهمن ماه زمان مناسبی است که می‌توان تغییرات ضروری را در ساختار درخت ایجاد کرد که نحوه هرس درخت انار معمولاً با حذف شاخه‌های مرده و آسیب‌دیده، حذف میوه‌های خشک شده بر روی درخت است.