تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3819660
شناسه : 3819660
تاریخ :
فرشاد مومنی: بازی با نرخ بنزین و ارز را متوقف کنید اقتصاد ایران: "از سوراخ شوک حاملهای انرژی، نرخ ارز و بهره، باید چند بارگزیده شویم!؟ صدبار آزمون این سیاست در ۳۵ سال گذشته کافی نیست!؟"

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جماران: دکتر فرشاد مومنی در دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات موسسه مطالعات دین و اقتصاد معطوف به دعوت دکتر پزشکیان و دولت چهاردهم به داشتن یک برنامه توسعه با کیفیت که با عنوان «دولت چهاردهم و بایسته های سیاستگذاری درباره نرخ ارز» برگزار شد، خاطرنشان کرد:

از سوراخ شوک حاملهای انرژی، نرخ ارز و بهره، باید چند بارگزیده شویم!؟ صدبار آزمون این سیاست در ۳۵ سال گذشته کافی نیست!؟ آیا باید باز هم از نو تست کنیم. این طور که مقامات گرامی می‌گویند، می‌خواهند باز هم این مساله را آزمون کنند. می‌توانم درک کنم که این غوغاسالاری که مافیاها ایجاد می‌کنند، مسئولان و اطرافیانش را گیج کرده است.

آنها اولویتها را گم کرده اند. اکنون می خواهم صمیمانه و خیرخواهانه و خاضعانه به اقای رئیس جمهور بگویم که آیا شما می دانید که بعضی از مقامات کلیدی اقتصادی تان در همین دو، سه هفته اخیر، بیش از سی جلسه برای زمینه چینی درخصوص افزایش قیمت ارز و قیمت بنزین تدارک دیده‌اند. شما این را می دانید!؟ اگر می‌دانید، 10 اشکال و اگر نمی دانید 100 اشکال دارد؛ چرا که شما با شاقول آن وعده ها و تعهداتتان باید این سیاستها را تنظیم کنید. آقای پزشکیان با این شیوه اداره حکومت که اسمش شیوه اداره چرتکه‌ای – حجره‌ای اقتصاد ملی است، شما دیگر متخصص اقتصاد لازم ندارید. هر کسی را هر جایی دلتان می‌خواهد منصوب کنید.

پ