تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3819618
شناسه : 3819618
تاریخ :
ثبت ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات پزشکی و دارو اقتصاد ایران: رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات و داروهای غیرمجاز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد رشیدی اعلام کرد که اقدامات نظارتی برای جلوگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تشدید شده است. وی اشاره کرد که در ۶ ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۳ هزار تخلف در این زمینه شناسایی شده و نظارت بر عرضه کالاهای سلامت‌محور در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است.

رشیدی افزود که برخی پلتفرم‌های آنلاین به تخلفات متعددی دچار شده‌اند و در صورت عدم اصلاح، دسترسی آنها محدود خواهد شد. او تأکید کرد که استفاده از سامانه‌های رهگیری برای شناسایی کالاهای مجاز و جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق نقش کلیدی دارد.

وی همچنین به وجود قوانین محکم برای مقابله با قاچاق اشاره کرد و بر اهمیت آگاهی‌بخشی به مردم تأکید نمود. خریداران باید تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی را فقط از مراکز معتبر تهیه کنند و از طریق سامانه‌های رسمی از اصالت کالا اطمینان یابند.

رشیدی خاطرنشان کرد که با ایجاد سامانه انبار مجازی، تمامی تجهیزات پزشکی از ابتدا تا انتهای زنجیره تأمین و توزیع قابل رصد خواهد بود. اطلاعات مرتبط با تأمین‌کنندگان و قیمت‌گذاری نیز در سایت www.imed.ir در دسترس عموم قرار دارد.