تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3819547
شناسه : 3819547
تاریخ :
رایزنی‌های دیپلماتیک در روزهای آینده وارد سطح عالی خواهد شد اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر منطقه‌ای خود در خصوص رایزنی جهت تحولات منطقه بیان کرد که رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد داشت و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در گزارشی در خصوص سفر منطقه‌ای خود در حساب اینستاگرام نوشت: چهارمین دور سفر به کشورهای منطقه از چهارشنبه (25 مهرماه) آغاز و با سفر به سه کشور اردن، مصر و ترکیه تکمیل شد. در دیدار با آقایان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی و رجب‌ طیب اردوغان، روسای جمهور مصر و ترکیه با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه در پی تشدید جنگ‌افروزی و بسط دامنه‌ جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی در غزه، تلاش‌های فعالانه اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در غرب آسیا را تشریح کردم.

وی افزود: در دیدار با همتایانم از اردن، مصر و ترکیه علاوه بر بررسی چشم‌انداز تعمیق روابط و توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم اقدام جمعی به‌ منظور جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات، امنیت و منافع ملی کشورهای منطقه تاکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در سفر به استانبول همچنین در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و همسایگان موسوم به (3+3) شرکت کردم و با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مواضع کشورمان مبتنی بر ضرورت عدم‌ دخالت کشورهای خارجی در منطقه، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرزهای شناخته شده بین المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را به عنوان لازمه صلح پایدار در این منطقه دانستم. 

عراقچی خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس با آقای آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز به گفتگو و تبادل‌نظر نشستیم. در پایان نیز رایزنی‌های مفیدی با برخی از اعضای شورای سیاسی جنبش مقاومت حماس در موضوعات مرتبط با تحولات غزه داشتم.

وی در آخر نوشت: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد داشت و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

انتهای پیام/