تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3819530
شناسه : 3819530
تاریخ :
جزئیات تامین ۲۱۲ همت کسری هدفمندسازی با تنخواه و استقراض اقتصاد ایران: براساس پیگیری‌های انجام شده ۲۱۲ هزار میلیارد تومان برای تامین کسری منابع هدفمندسازی یارانه‌ها استقراض شده که شامل ۲۲ همت تنخواه بانک مرکزی، ۶ همت تنخواه خزانه و حدود ۱۸۰ همت استقراض از خزانه با دو مجوز مختلف است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به پیگیری‌های انجام شده، در شش ماهه سال 1403، 22.76 هزار میلیارد تومان تنخواه از بانک مرکزی به منظور جبران کسری منابع هدفمندسازی یارانه‌ها دریافت شده است.

برداشت 180 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برای مصارف هدفمندی

همچنین 50 هزار میلیارد تومان نیز از محل مصوبه سران قوا برای پرداخت یارانه نان دریافت شده است. ضمن اینکه، از خزانه‌داری کل کشور نیز، 6.15 هزار میلیارد تومان به عنوان تنخواه دریافت شده است.

در حقیقت این موارد شامل جزئیات محل تامین کسری‌های منابع هدفمندسازی یارانه‌ها است.

در کنار این سه محل و با مصوبه هیئت وزیران حدود 133 همت دیگر نیز برای پرداخت مطالبات حوزه دارو و گندم کاران از خزانه‌داری کل کشور استقراض شده است.

لازم به ذکر است، 211.9 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای قانونی شامل فروش داخلی گاز و فرآورده‌های نفتی، درآمدهای صادرات گاز و همچنین سایر درآمدهای وزارت نفت تامین شده با این حال براساس مصوب شش ماهه باید به جای این رقم 386.7 هزار میلیارد تومان از این مسیرها تامین می‌شده است.

35 همت بیش از مصوب 6 ماهه مصرف شد

با توجه به این اعداد در مجموع حدود 422 هزار میلیارد تومان در 6 ماهه سال 1403 برای هزینه‌های هدفمندسازی یارانه‌ها تامین شده است که این رقم بیش از 100 درصد مصارف مورد انتظار در 6 ماهه است. علت این موضوع نیز پرداخت مطالبات گندم کاران است.

انتهای پیام/