تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819509
شناسه : 3819509
تاریخ :
کوچ پاییزه ۴۵۰ خانوار دامدار شفتی به مناطق قشلاقی آغاز شد اقتصاد ایران: شفت- مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: کوچ پاییزه ۴۵۰ خانوار دامدار شفتی از مناطق ییلاقی به قشلاق در این شهرستان آغاز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد رضا یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دامداران شفتی بعد از ۷ ماه سکونت در مناطق ییلاقی همزمان با سرد شدن هوا کار کوچ خود به مناطق قشلاق را آغاز کردند.

یوسف نژاد افزود: ۴۵۰ خانوار دامدار با داشتن ۶۲ هزار رأس دام سبک و۳۲ هزار رأس دام سنگین که به منظور چرا و تغذیه مناسب که به مدت هفت ماه در مناطق ییلاقی به سر می‌برند مهاجرت خود را به پایین دست را آغاز کردند.

وی گفت: از مزایای ییلاق و قشلاق کردن دامداران تولید بیش از ۲۲۰۰ تن گوشت، ۹۰۰ تن شیر بوده که از آن پنیر درست می‌کنند که در این راستا پنیر سیاهمزگی از معروفترین آن می‌باشد.

یوسف زاده تصریح کرد: در سال جاری جهت حمایت از دامداران مایه کوبی یا واکسیناسیون دام‌ها از طریق همکاران شبکه دامپزشکی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ساخت ابنیه در مسیر جاده ییلاقی سوربار با صرف اعتبار ۳۶۶ میلیون تومان، تخصیص ۴۶۰۰ متر لوله و ۱۰ دهنه آبشخور برای دامداران مناطق ییلاقی، معرفی ۲۱ نفر از دامداران در قالب عشایر جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۳ میلیارد تومان و تأمین ۵۲ کیسه آرد خام خانگی برای عشایر شهرستان بخشی از عملکرد شهرستان برای این دامداران است.