تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819394
شناسه : 3819394
تاریخ :
استان یزد در زمینه پرورشی مانند کنکور سرآمد کشور باشد اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد گفت: آموزش و پرورش و اولیاء مدارس باید به گونه ای عمل کنند تا استان یزد در زمینه پرورشی نیز همانند کنکور سرآمد و زبانزد کشور باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بابایی شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد، اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان اصلی‌ترین کاری که برعهده دارند، تربیت انسان است .

وی ادامه داد: ساختن منابع انسانی برای آینده کشور بسیار مهم است و انسان فکور و دانشمند یک دنیا را متحول می‌کند و لذا نقش مدرسه در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار یزد گفت: خوشحالیم که در حوزه آموزشی جایگاه بسیار خوبی را در کشور داریم و باید این جایگاه مراقبت شده و نگه داشته شود همچنین از پرورش نباید غفلت شود.

بابایی اظهار کرد: اکنون که خوشبختانه در حوزه آموزش سرآمد کشور هستیم باید مراقبت جدی داشته باشیم تا در زمینه پرورش نیز کاستی وجود نداشته باشد.

معلمان در کنار آموزش دغدغه تربیت دینی هم داشته باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این جلسه گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا علاوه بر آموزش در زمینه اخلاق وتربیت دینی و اعتقادی غفلت نشود .

محمدرضا ناصری افزود: این خواسته دشمنان است تا حوزه اعتقادی و تربیتی دانش آموزان کمرنگ باشد و در کشور ما همه مسئول هستند تا خانواده و اهل خود را از آتش جهنم دور کنند و این تکلیف الهی است.

وی اظهار داشت: بعضا معلمان فقط دغدغه آموزشی دارند و در روش تربیتی اسلامی و دینی سستی هایی وجود دارد که باید تجدید نظر صورت گیرد تا نیروهای مذهبی و انقلابی برای کشور تربیت شوند.

دبیرخانه نوجوان سالم کشور به یزد واگذار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: جشنواره نوجوان سالم با میزبانی یزد برگزار شد و در مرحله اول ۱۶۴۳ اثر برگزیده شد و در مرحله داوری ۲۲۰ اثر برگزیده کشوری و در نهایت افزون بر ۳۰۰ نفر به مدت ۳ روز مهمان یزد بودند که دبیرخانه نوجوان سالم کشور نیز به این استان واگذار شد.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: این جشنواره برای اولین بار در سطح دانش آموزی، مدرسه ای و بخش جامعه محور و با نگاه مثبت برای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد همچنین دبیرخانه شوراهای دانش آموزی کشور نیز به استان یزد واگذار شده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال های قبل گفته می شد در این استان فقط در رابطه مهارت تست زنی با دانش آموزان کار می شود و لذا در سال گذشته با سئوالات مفهومی و تشریحی که در سراسر کشور و متمرکز برگزار شد ،مشخص گردید دانش آموزان یزدی علاوه بر تست در سوالات مفهومی نیز مهارت لازم را دارند و خوشبختانه در سال جاری نیز این روند تکرار شد و دانش آموزان یزدی رشد ۱.۷۵ را نسبت به سال قبل داشتند که نشان از توانمندی در بین دانش آموزان و همچنین تلاش خانواده ها و اولیاء مدارس است.

در این نشست گزارشی از امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و همچنین برنامه شناسایی ،جذب و نگهداشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل و گزارش طرح آموزش خانواده(طرح پیومند ) ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.