تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3819387
شناسه : 3819387
تاریخ :
پست ضد اسرائیلی معاون پارلمان آلمان برای وی دردسرساز شد اقتصاد ایران: معاون رئیس پارلمان آلمان که اخیرا به دلیل انتشار یک پست ضد اسرائیلی در معرض انتقاد و فشارها برای کناره گیری قرار گرفته بعد از عذرخواهی مورد حمایت هم حزبی‌های خود در دولت ائتلافی واقع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "برلینر سایتونگ" آلمان، آیدان اوزوغوز، معاون پارلمان آلمان بعد از انتشار یک پست ضد اسرائیلی تحت فشار شدیدی برای کناره گیری قرار گرفته است.

یوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان، از "خارج شدن این مقام پارلمان المان از ریل" صحبت کرده است. باربل بس، رئیس بوندستاگ ازحزب سوسیال دموکرات نیز معاون و هم حزبی خود را توبیخ کرد. این مقام پارلمان آلمان هم مجبور به ابراز پشیمانی شد. دفتر وی گفت که اوزوغوز از حق موجودیت اسرائیل دفاع می کند.

روز پنجشنبه، آیدان اوزوغوز، معاون رئیس پارلمان المان از حزب سوسیال دموکرات پستی از سازمان منتقد اسرائیل "صدای یهودی برای صلح" را از طریق حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. یکی از این عکس ها جهنمی شعله ور را نشان می داد که روی آن عبارت "این صهیونیسم است" نوشته شده است. گروه "صدای یهود برای صلح" خود را یهودی، چپ و ضد صهیونیست می داند. این کشور اشغال سرزمین های فلسطین را به عنوان آپارتاید اسرائیل می داند و از فراخوان ها برای تحریم اسرائیل حمایت می کند.

پست این مقام پارلمان آلمان البته بعداً حذف شد. اما در آن زمان دیگر خیلی دیر شده بود و انتقادها بالا گرفت. معاون رئیس پالمان آلمان حتی بابت این پست ابراز تاسف کرده و همسو با رهبران این کشور بر حق موجودیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان، از اظهارات اوزوغوز ابراز نارضایتی کرده و وی را "خارج از ریل و نالایق این مقام" خواند. شوستر ادامه داد: "توضیحات مختصر در پی چنین رویدادهایی مدتهاست که من را متقاعد نکرده است. وی تاکید کرد: خصومتی با اسرائیل در آلمان وجود دارد که به قلب جامعه و سیاست ما می رسد.

تورستن فری، دبیر پارلمانی احزاب متحد مسیحی هم این انتقاد را وارد کرد که این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات "یک پست یهودی ستیزانه از یک سازمان ضد یهود منتشر کرده و در نتیجه اسرائیل را به جنایات جنگی متهم کرده است". فری افزود: ما نمی‌خواهیم که چنین معاون پارلمانی داشته باشیم و او به جای ما صحبت نمی کند.

"گیتا کونمان"، نماینده حزب دموکرات مسیحی هم یک قدم فراتر رفت و از وی خواست استعفا دهد. مارتین هوبر، دبیر کل حزب سوسیال مسیحی نیز در X نوشت: او باید استعفا دهد. هوبر در این باره گفت: یهودی‌ستیزان جایی در پارلمان‌های آلمان ندارند و اوزوغوز در حال گسترش "یهودستیزی خالص" است و این "منزجر کننده است.

رون پروسور، سفیر اسرائیل در آلمان نیز اوزوغوز را به افزودن "نفت به آتش" متهم کرد. وی تاکید کرد که این سیاستمدار در پست خود "به طور غیرمستقیم حق موجودیت اسرائیل را زیر سوال می برد." این "کاملاً شایسته یک معاون بوندستاگ نیست و نمی توان آن را به سادگی زیر فرش جاروب کرد."

اما به نظر می رسد ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی می خواهد به اوزوغوز در این سمت پایبند بماند. از آنجایی که جناح های چراغ راهنمایی از اوزوگوز چنین درخواستی نکرده اند، او احتمالا می تواند در سمت خود باقی بماند.

"رالف موتزینیچ"، رهبر فراکسیون حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان هم از معاون پارلمان آلمان در برابر درخواست ها برای استعفا دفاع کرد. موتزینیچ گفت: خیلی خوشحالم که خانم اوزوغوز به این سرعت و به وضوح از شورای بزرگان بوندستاگ آلمان، همچنین از شورای مرکزی یهودیان، رئیس آن جوزف شوستر و همچنین از مردم به دلیل اشتراک گذاری این پست اینستاگرامی عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/