تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819379
شناسه : 3819379
تاریخ :
دولتمردان پرداخت مطالبات کشاورزان را اولویت سرفصل‌ها قرار دهند اقتصاد ایران: سنندج-خطیب جمعه بیجار گفت: با توجه به گذشت بیش از۲ماه از برداشت و تحویل گندم به سیلوها، هنوز مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و لازم است تامسئولان توجه و اهتمام جدی نسبت به پرداخت داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی اطهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک غذایی است، بیان کرد: شهرستان بیجار به مدت دو سال پیاپی در تولید گندم در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی ادامه داد: هر چند برداشت و تولید گندم با این حجم بالا به دلیل لطف و عنایت خداوند، نزولات آسمانی و زحمات بی بدیل کشاورزان است اما لازم است تا دستمزد کشاورزان نیز به موقع پرداخت شود.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: کشاورزانی که با تلاش‌های مستمر خود، محصول را به موقع برداشت و به سیلوها تحویل داده‌اند و می‌بایست در کمترین زمان ممکن دستمزد تلاش خود را دریافت کنند، الان بعد از گذشت قریب به ۳ ماه هنوز از پرداخت مطالباتشان خبری نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه کشاورزان به صورت حضوری و تماس‌های تلفنی خواستار پیگیری این موضوع شده اند، گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه در تریبون‌های نماز جمعه، مطالبه‌گری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خورشیدی اطهر عنوان کرد: بنابراین این خواسته مردم و کشاورزان به عنوان مطالبه مطرح شد و از دولت مردان مطالبه داریم که زحمات کشاورزان و گندم کارانی که برای نظام، کشور، مملکت و این محصول ارزشمند زحمات فوق العاده‌ای را متحمل شده‌اند را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: کشاورزان با مشکلات اقتصادی و مالی زیادی مواجهه هستند و برای کشت بعدی لازم است تا عایدی خود را دریافت کنند تا بتوانند به شغل مقدس کشاورزی بپردازند.

امام جمعه بیجار در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: لازم است دولت و دولت مردان نسبت به قشر کشاورز دقت نظر و توجه ویژه ای داشته باشند و پرداخت مطالبات آنها را در اولویت سرفصل‌ها قرار دهند.