تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819311
شناسه : 3819311
تاریخ :
۱۹ مرکز ضایعاتی غیرمجاز در گرگان پلمب شد اقتصاد ایران: گرگان- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از پلمب ۱۹ مرکز ضایعاتی غیرمجاز در شهر گرگان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد سالاری اظهار کرد: در راستای اجرای قانون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری‌ها با هدف حفظ و ارتقای پاکیزگی محلات که از خواسته‌های به حق شهروندان است، در ۶ ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۷۸ مرکز پسماند خشک مورد شناسایی و ساماندهی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۷۸ مرکز شناسایی شده ۱۹ مرکز پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری شد که ۲۰ مکان نیز تخلیه و از محلات خارج شدند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: تعداد هفت مورد نیز از فعالیت در چرخه خرید و فروش ضایعات خارج شد.

به گفته وی، فعالیت این مراکز در سطح محلات علاوه بر آلودگی بصری و زیست محیطی باعث افزایش نارضایتی شهروندان می‌شود که با بررسی‌های انجام شده مشکلات اجتماعی و امنیتی را نیز به همراه دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت گسترده اتباع خارجی غیر مجاز در موضوع جمع آوری پسماند خشک تعداد ۷۸ نفر از اتباع غیرمجاز جمع آوری و برای طرد از کشور به اردوگاه اتباع خارجه تحویل شدند.

وی ادامه داد: در راستای نظارت و کنترل بر فعالیت ضایعاتی‌های دوره گرد تعداد ۲۴۲ گاری دستی و ۷۵ دستگاه موتور سیکلت توقیف و جمع آوری شد.