تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819304
شناسه : 3819304
تاریخ :
جانبازان اسوه‌هایی از خود گذشتگی در سنگر دفاع هستند اقتصاد ایران: مشهد- جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا جانبازان را اسوه‌هایی از خود گذشتگی در سنگر دفاع و الگوهای ایثار و شهامت برشمرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ محمد شرفی در آئین نکوداشت اسوه‌های ایثار ویژه جانبازان سرو قامت فراجا که در مشهد مقدس برگزار شد از مجریان و برگزار کنندگان این مراسم معنوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا (ع) تشکر کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: بعضی واژه‌ها مانند احسان، اطعام، ایثار و بخشش حس خوبی دارند.

وی افزود: افرادی هستند که از زندگی و آرامش خود می‌گذرند برای این که آسایش و امنیت دیگران را تأمین کنند، از سهم خودشان ایثار و فداکاری می‌کنند و در فرهنگ ما این ایثار و رشادت ریشه در آئین و مذهب مان دارد.

شرفی گفت: مصداق این از خود گذشتگی جایی است که جان پیامبر تهدید می‌شود و حضرت علی بن ابیطالب (ع) در جای او می‌خوابد و آماده می‌شود برای استمرار اسلام و زندگی پیامبر، جان خود را تقدیم کند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا افزود: این ایثار و از خود گذشتگی در صحنه عاشورا و کربلا نیز به اوج خود می‌رسد که درس‌های زیادی برای ما دارد.

وی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس هم از این الگوها زیاد داشتیم مانند آن جوان ۱۳ ساله که زیر تانک می‌رود و امام خمینی (ره) فرمودند رهبر ما آن جوان ۱۳ ساله است.

شرفی بیان کرد: زندگی با وضعیت جانبازی شاید آسان نباشد و شما عزیزان همچنان که در صحنه نبرد ایثار کردید هم اکنون نیز ایثار می‌کنید.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: جانبازان در عرصه حفظ ناموس و حفظ صیانت حفاظت از مال مردم و امنیت، مردانه خدمت کردند و اسوه‌های از خود گذشتگی در سنگر دفاع و الگوهای ایثار و شهامت هستند و همیشه در خط مقدم حضور دارند.

وی با تشکر از خانواده جانبازان عزیز گفت: نمونه بارز ایثار و از خود گذشتگی و همدلی، حضور همسران مادران و پدران فرزندان و خانواده جانبازان عزیز است و پشتیبانی و همراهی آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

شرفی گفت: وظیفه خود می‌دانیم خدمت شما عزیزان برسیم و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار شما باشیم.

گفتنی است؛ این آئین با حضور ۴۸ جانباز فراجا و خانواده‌های آنها در دومین دوره از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.