تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819297
شناسه : 3819297
تاریخ :
۸۰ پروژه مرمت و احیا در آذربایجان غربی اجرا می شود اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای ۸۰ پروژه مرمتی در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری عصر شنبه در بازدید مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تعدادی از پروژه‌های سرمایه گذاری، گردشگری و مرمتی ارومیه، افزود: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی در سطح استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: این اقدامات به خاطر افزایش اعتبار و جذب آن انجام شده چرا که اعتبارات اداره‌کل در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال ۱۴۰۰ هفت برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون ۵۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی در حال انجام بوده که ۱۳ مورد آنها مربوط به احداث هتل است که دو باب از آنها از نوع هتل ۵ ستاره هستند.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این بازدید اظهار کرد: تعداد زیاد پروژه‌های در حال اجرا نشان‌دهنده عزم جدی و همت والا برای رونق گردشگری در استان است که در نتیجه مشارکت و همکاری مسئولان شهری به‌دست آمده است.

نادر زینالی افزود: با ادامه روند فعلی در آینده آذربایجان غربی به یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور تبدیل خواهد شد و وجود آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری جذاب و بی‌نظیر در استان نیز نقش مهمی در تحقق این امر خواهد داشت.

نادر زینالی، مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز طرح توسعه موزه باستان‌شناسی، حمام آخوند، مسجد جامع، مدرسه هدایت، بازار تاریخی، سفره‌خانه سنتی، پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه بازدید کردند.