تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3819262
شناسه : 3819262
تاریخ :
«جنگ بیمارستان‌ها»؛ حملات هدفمند اسرائیل علیه حیاتی‌ترین اماکن اقتصاد ایران: ارتش رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر حملات هدفمند و سازمان یافته ای را علیه بخش بهداشت و درمان فلسطین و لبنان به اجرا گذاشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در یک سال گذشته رژیم صهیونیستی در ادامه روند اقدامات جنایتکارانه و نقض فاحش و نظام‌مند حقوق بشر، «جنگ بیمارستان‌ها» را با بهانه از بین بردن اهداف و مواضع جبهه مقاومت، آغاز کرده است.

با وجود گذشت یک سال از فاجعه بمباران و حمله رژیم جعلی صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در ۲۵ مهر ۱۴۰۲ که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ غیر نظامی و صدها مجروح و زخمی شد، همچنان بیمارستان‌های غزه و لبنان و حتی هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه زیر بمباران و موشک‌های ارتش این رژیم قراردارد، امری که باعث شده امدادرسانی به مجروحان و آوارگان مختل شود.

در یک سال گذشته رژیم غاصب صهیونیستی بیش از ۱۵ بیمارستان را مورد هدف حملات وحشیانه خود قرارداده است و با تهدید ویرانی بیمارستان‌ها خواستار تخلیه بیمارستان‌ها در غزه و لبنان شده است. این ماجرا تاحدی فراگیر شده است که نگرانی دولت‌های غربی را در برداشته است. اما رژیم صهیونیستی همچنان با بی‌رحمی تمام، بیمارستان‌های غزه و لبنان و اطراف آن را که پناهگاه امن آوارگان و مجروحان است را بمباران می‌کند.

ساعت هفت عصر روز ۲۵ مهر ۱۴۰۲ درمحوطه بیمارستان الاهلی عرب معروف به بیمارستان معمدانی، درحالی که صدها کودک و آواره غیرنظامی پناه گرفته‌اند؛ به یکباره مورد حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و پیکر صدها شهید در اطراف بیمارستان پراکنده شد. در این جنایت آشکار و شنیع ۵۰۰ نفر شهید و صدها نفر دیگر نیز مجروح و زخمی شدند.

دو روز پس از بمباران بیمارستان المعمدانی، در روز ۲۷ مهر ۱۴۰۲، رژیم صهیونیستی بیمارستان القدس وابسته به هلال احمر فلسطین را که در جنوب غزه واقع شده، تهدید به بمباران کرد و از نخستین روز آبان ماه بارها اطراف این بیمارستان توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر هدف حملات گسترده قرار گرفت. بیمارستانی که بیش از ۴۰۰ بیمار و زخمی تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را در خود جای داده است و حدود ۱۲ هزار آواره غیر نظامی برای در امان ماندن از حملات این رژیم جنایتکار در بیمارستان القدس به عنوان یک مکان امن پناه گرفته‌اند.

این پایان ماجراجویی و خشونت طلبی رژیم صهیونیستی نبود. این رژیم اشغالگر بار دیگر به فاصله دو روز با بمباران هوایی بیمارستان‌های غزه را مورد تجاوز قرارداد و در شامگاه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ بیمارستان سالمندان الوفا غزه را در اقدامی وحشیانه تخریب کرد.

بار دیگر در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۲ سرتیتر اخبار، «شلیک مستقیم توپخانه‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه» بود.

بیمارستانی که چهار ساعت زیر بمباران هوایی ارتش اسرائیل بود منجر شد تعدادی از پزشکان آن مجروح و شمار زیادی از فلسطینیان آواره شوند.

«جنگ بیمارستان‌ها»؛ حملات هدفمند اسرائیل علیه حیاتی‌ترین اماکن

در جنگ بیمارستان‌ها که رژیم منحوس اسرائیل آغاز کرده، تنها بیمارستان واقع در رفح به نام بیمارستان کویت از فشارها برای تخلیه تا بمباران بیمارستان و اطراف آن در امان نماند و این بیمارستان در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۲ و اول اردیبهشت ۱۴۰۳ مورد حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت که در اثر این حملات بیش از ۱۸ نفر غیرنظامی به شهادت رسیدند که ۱۴ نفر آنان کودکان بودند.

گستردگی حملات به بیمارستان‌ها فزاینده بوده و بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه هم مستثنی نبود و در ۵ دی ۱۴۰۲ در اثر حملات گسترده رژیم اشغالگر تخریب شد و بیماران و فلسطینیان زیادی را آواره کرد.

از طرفی ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ را باید یکی از روزهای تلخ برای بیماران و آوارگان غزه دانست. در این روز دو بیمارستان دارالسلام در جنوب غزه و بیمارستان ناصر در منطقه خان یونس غزه مورد حملات گسترده توپخانه‌های رژیم اشغالگر قرار گرفتند، در حدی که آمار شهدا و مجروحان مشخص نبود.

حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان‌ها که با ادعای واهی نابودی مواضع حماس در تونل‌های زیرزمینی و استفاده نیروهای مقاومت از بیمارستان‌ها برای پنهان شدن از انظار عمومی صورت می‌گیرد، در ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ به اوج خود رسید. در این روز بیمارستان شفا مورد حملات گسترده و بی‌رحمانه توپخانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بیش از ۱۵۰۰ شهید و زخمی برجای گذاشت و ده‌ها پزشک و پرستار در این بیمارستان مبحوس و محاصره شدند، جنایتی که انزجار مردمان جهان را در پی داشت.

این پایان حملات سهمگین و وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به بیمارستان‌ها نبود و از اردیبهشت سال جاری حملات دیگری را علیه بیمارستان‌ها آغاز کرد که اوج این آتش‌افروزی‌ها در جنگ بیمارستان‌ها از ابتدای مهر ۱۴۰۳ شدت یافته و اکنون توپخانه‌ها و جنگنده‌های اسرائیل بیمارستان‌های لبنان و حتی بیمارستان‌های صحرایی را هدف حملات خود قرار داده است.

به نحوی که در تاریخ جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم لبنان و غزه باید ثبت شود که این رژیم غاصب فقط در ۲۵ روز بیش از ۶ بیمارستان را تخریب و محاصره کرده است.

رژیم منحوس صهیونیستی در جنگ بیمارستان‌ها در کمتر از یک ماه گذشته صدها بیمار و مجروح را در بیمارستان‌ها به شهادت رسانده و این اماکن حیاتی را تخریب نموده است:

۵ مهر ۱۴۰۳ حمله به بیمارستان ریاق در دره بقاع

۱۴ مهر ۱۴۰۳ حمله به بیمارستان دولتی میس الجبل در جنوب لبنان

۱۵ مهر ۱۴۰۳ حمله به بیمارستان سنت ترزا در جنوب بیروت

۱۹ مهر ۱۴۰۳ حمله بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه

۲۱ مهر ۱۴۰۳ حمله به بیمارستان کودکان شهید محمد الدره

۲۵ مهر ۱۴۰۳ حمله به بیمارستان اروپایی غزه در جنوب این باریکه