تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819212
شناسه : 3819212
تاریخ :
گردشگری اصفهان و زیرساخت‌های آن اولویت استاندار جدید باشد اقتصاد ایران: اصفهان- وزیر کشور گفت: گردشگری اصفهان و توسعه زیرساخت‌های آن در این دیار اولویت اول استاندار جدید باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی عصر شنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مقاومت، شهید سنوار، شهدای خدمت و همچنین ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، اظهار داشت: توجه به گردشگری و زیرساخت‌های آن باید یکی از اولویت‌های دکتر جمالی نژاد استاندار جدید باشد زیرا در چشم انداز برنامه پنج ساله هفتم شمار گردشگران خارجی باید به ۱۵ میلیون در پایان برنامه برسد.

وی ادامه داد: استان اصفهان دستکم باید بتواند برای گردشگری یک چهارم عدد ۱۵ میلیون بسترسازی کند و در حفظ این میراث بشری گام بردارد زیرا آثار فرهنگی و گردشگری این دیار به دلیل کم آبی دچار فرونشست شده و باید با استفاده از متخصصان مرمت و بازسازی و حفظ این آثار در اولویت باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی از این اثار تاریخی اصفهان، مانند میدان نقش جهان، میراث جامعه بشری است و باید از آن پاسداری کرد.

مؤمنی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دومین اولویت دکتر جمالی‌نژاد استاندار جدید اصفهان عنوان کرد و گفت: تکریم و جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مورد توجه باشد و نباید فکر آنان درگیر پیچ و خم‌های اداری برای دریافت مجوزات باشد اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند باید بستر سازی شود.

وی با بیان اینکه حفظ میراث صنایع دستی و هنر این استان یکی از پایه‌های گردشگری برای دیدن هنر این دیار است و باید اولویت سوم استاندار جدید باشد، افزود: شنیدم برخی از اساتید رشته‌های هنری اگر بازنشسته شود، شاید کسی نتواند جای آنان را پر کند و باید در این زمینه افراد حمایت شوند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم در دوران انتخابات صحبتهایی داشتند که صادقانه به آن عمل کردند و آن هم تشکیل دولت وفاق ملی بود و ایشان بر این عهد هستند و معتقدند که یک گروه و تفکر نمی‌تواند کشور را اداره کند.

مؤمنی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا با وفاق ملی کشور را بسازیم زیرا دشمنان در کمین هستند و بدون وفاق ملی نمی‌تواند بر مشکلات کشور فائق آمد.

تکمیل می‌شود...