تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819199
شناسه : 3819199
تاریخ :
گرایش تولید و صنعت به سمت مصرف انرژی‌های نو اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم گرایش تولید و صنعت به سمت مصرف انرژی‌های نو گفت: جلوی نشتی و هدر رفت انرژی در گیلان گرفته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس عصر شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان در رشت اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها در حوزه صادرات جهت اجرای آن در گمرکات باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه صادرات مبنای توسعه یافتگی است، گفت: توسعه و پیشرفت کشور با کمک صادرات تحقق می‌پذیرد.

حق شناس با اشاره به در هم تنیدگی زندگی بشر با صنعت و تکنولوژی اضافه کرد: زندگی بشر به طور عجیبی با تکنولوژی و صنعت روز گره خورده است و باید خودمان را با علم روز وفق دهیم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر کشور در ابعاد صنعتی و اقتصادی افزود: در کنار تحریم‌های ظالمانه اقتصاد و صنعت ایران دارای بنیه قوی است و این مهم به خاطر نیروی انسانی قوی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایران با نقطه مطلوب در حوزه صادرات فاصله دارد، گفت: برخی اشکالات مدیریتی و درون سازمانی سبب شده تا صادرات به معنای واقعی خود نرسد.

حق شناس با بیان مشکلات صادرات و تولید باید مساله به مساله حل شود، اضافه کرد: حل بسیاری از مشکلات و مسائل تولید ریشه ملی دارد.

وی با تاکید بر لزوم حل مسائل تولید و اشتغال افزود: ابتدا مسائل در مدیریت گیلان حلاجی و مورد بررسی قرار گیرد اگر حل نشد از طریق نگاه ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه کوتاهی در حوزه تولید و اقتصاد پذیرفته نیست، گفت: بخشی از مسائل تولید، اقتصاد و صادرات گیلان باید در داخل استان حل شود.

حق شناس با بیان اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از حد موجود است، اضافه کرد: مقصرین اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزنشین ها هستند.

وی با اشاره به نشتی‌های فراوان در حوزه انرژی افزود: جلوی تلفات ناشی از هدر رفت انرژی در کشور و گیلان باید گرفته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بی نظیری در واردات انرژی‌های نو است، گفت: تولید و صنعت باید به سمت مصرف انرژی‌ها و تکنولوژی‌های نو برود.

در این نشست از ۱۳ صادرکننده نمونه گیلان با حضور استاندار تجلیل شد.