تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3819185
شناسه : 3819185
تاریخ :
محورهای نشست مقامات کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن علیه کره‌شمالی اقتصاد ایران: مقامات کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن به بهانه نقض حقوق بشر، نشستی را علیه کره‌شمالی برگزار کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پی بی اس، کشورهای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن با برگزاری نشستی به بهانه «نقض حقوق بشر در کره شمالی» در صدد تشدید اقدامات خود علیه کره شمالی برآمدند.

بر اساس اعلام این رسانه، بهانه اعلامی این ۳ کشور از تحرک اخیر خود در نشست مشترک فیمابین، «اقدامات تحریک‌آمیز» کره شمالی ادعا شده است.

بر این اساس، نمایندگانی از ۳ کشور در سطح معاون وزیر خارجه، وزیر و سفیر؛ با برگزاری نشستی مشترک، خواستار تقویت اقدامات مشترک برای افزایش دسترسی به «اطلاعات مستقل» درباره پیونگ یانگ شدند.

بر این اساس، «کورت کمپبل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار گفت: مهم‌ترین کاری که می‌خواهیم در اینجا انجام دهیم این است که این موضوعات را مطرح کنیم. برخی موضوعات در کره شمالی نگران‌کننده‌تر شده‌اند.

از سوی دیگر، شیگئو یامادا سفیر ژاپن در آمریکا با ادعای اینکه کره شمالی به توسعه سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌ها ادامه می‌دهد، مدعی شد که ربودن اتباع ژاپنی توسط پیونگ یانگ شواهد دیگری از «نقض جدی حقوق بشر» است.

این در حالیست که کیم یونگ هو وزیر اتحاد کره جنوبی نیز در نشست مذکور حضور داشت.