تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3819156
شناسه : 3819156
تاریخ :
حمایت مردم پشتوانه‌ دستگاه قضا برای تلاش در مسیر اجرای عدالت است اقتصاد ایران: قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قدس پیوستگی میان مردم و نظام قضائی را پشتوانه و سرمایه‌ای امیدبخش برای قضات و دستگاه قضائی عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قدس که با حضور سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، حجت الاسلام محمدی امام جمعه، گلی کانی فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران عضو شورای تأمین این شهرستان برگزار شد، با درود و صلوات بر شهدا از صدر اسلام تاکنون و خصوصاً شهدای این روزها از جمله سیدنصرالله، هنیه، نیل فروشان و سنوار یادآور ظلم بر مسلمانان شد و گفت: شرایط این روزها در کشور نیازمند وحدت، همدلی و انسجام بین مردم و مسئولین است.

شاکرمی گفت: پیوستگی میان مردم و نظام قضائی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این پشتوانه مردمی سرمایه اجتماعی برای دستگاه قضائی محسوب می‌شود که موجب دلگرمی و تلاش بیشتر خدمتگزاران در مسیر عدالت‌گستری است.

شاکرمی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در دنیا افزود: باید حواسمان باشد که امروز امپراتور رسانه‌ای خط مشی غلط به ما ندهند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: هرچه فرهنگ بالاتر رود خانواده به عنوان اولین بنیاد اجتماعی رشد و توسعه پیدا می‌کند و باید اهتمام داشت که فضای مجازی که در اختیار قرار گرفته ایم فرهنگ غرب را بر ما غالب نکند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران احیا حقوق عامه و مطالبه گری را جز وظایف اصلی دستگاه قضائی دانست و افزود: یکی از مشکلات شهرستان قدس بحث مربوط به موقوفات است که مشکل آن در بستر رودخانه می‌باشد که امیدواریم با هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها حدود مشخص شود و مشکل مردم حل شود.

شاکرمی گفت: شهرستان قدس اولین پیش قدم در راه اندازی دادگاه صلح در سطح استان تهران است و از مردم می‌خواهیم تا مثل گذشته بسیاری از مشکلات و معضلات را در درون خانواده‌ها و با ورود بزرگان خانواده و مداخله ریش سفیدان حل و فصل نمایند و سنت‌های حسنه صلح و سازش و حل اختلاف و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را احیا و حفظ کنند.

شایان ذکر است در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قدس، از تلاش‌ها و خدمات سید حمید رضا حسینی رئیس سابق دادگستری شهرستان قدس تقدیر شد و امیر رضا منتظری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قدس حکم انتصاب خود را از قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.