تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819115
شناسه : 3819115
تاریخ :
مشهد میزبان نخستین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان است اقتصاد ایران: مشهد- سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان از یکم تا چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین سلطانی با تأکید بر اینکه مشهد دومین قطب نمایشگاهی کشور است، اظهار کرد: در هر کشوری، نمایشگاه‌ها به‌عنوان آینه پیشرفت و اقتصاد محسوب می‌شوند و هرساله حدود ۳۲ هزار نمایشگاه در کل دنیا برگزار می‌شود که بیش از ۵۵۱ میلیارد دلار گردش مالی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل و با توجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه در کشورهای توسعه‌یافته، نمایشگاه بین‌المللی مشهد متمرکز است تا فعالیت‌های نمایشگاهی و همایش‌های تخصصی را بیش از پیش گسترش دهد.

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: در آینده پیش‌رو، راهبرد اصلی این است که غرفه‌های غیربومی اعم از خارج استان و خارج از کشور، نمایشگاه مشهد را حلقه اتصال تولید داخل با بازارهای صادراتی بدانند. به همین دلیل، در شرایطی که قرار است طبق برنامه‌ریزی رسمی، اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان از یکم تا چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شود، مقرر شده که در حاشیه آن، ویژه‌برنامه تور تجاری مشترک با حضور تجار ایرانی، افغانستانی و کشورهای آسیای میانه نیز برپا شود تا بتوانیم از سامانه باشگاه مشتریان نمایشگاه رونمایی کنیم.

وی با اشاره به جزئیات رویداد پیش‌رو گفت: حضور ۱۵۰ مهمان از افغانستان، ۸۰ نفر از ترکمنستان، ۲۰ نفر از تاجیکستان و پنج نفر از سایر کشورهای آسیای میانه در این رویداد، فرصت کم‌نظیری برای رایزنی‌های تجاری و معرفی محصولات ایرانی است. این یک حقیقت است که غرفه‌داری شرکت‌ها در نمایشگاه‌های اقتصادی آسیای میانه، بسیار گران‌قیمت و پرهزینه است و به‌طور مثال فقط اعزام و اقامت دو نفر کارشناس غرفه‌دار از ایران به ترکمنستان به همراه تصدی یک غرفه ۲۴ متری، حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. بنابراین حضور در این رویداد بومی با کمتر از یک‌نهم هزینه، فرصت فوق‌العاده‌ای برای تولیدکنندگان و تجار خواهد بود.