تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3819106
شناسه : 3819106
تاریخ :
کابوس یک‌ساله اسرائیل|۵ و پایانی- دستاوردهای مقاومت اقتصاد ایران: با وجود بهای سنگینی که مردم و مقاومت فلسطین با خون خود در جنگ غزه پرداخته‌اند، اما عملیات تاریخی طوفان الاقصی دستاوردهای بی‌سابقه‌ای را برای آنها رقم زده و احساس آرامش و امنیت را تا ابد از صهیونیست‌ها گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مولفه‌های شکست رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در روز 7 اکتبر سال 2023 تا امروز که یک سال از این جنگ می‌گذرد، روز به روز بیشتر می‌شود. این مولفه‌ها نه تنها خسارت‌هایی تاکتیکی به شمار می‌رود، بلکه شکست‌های استراتژیک است که زیرساخت‌های موجودیتی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را در ابعاد امنیتی، نظامی و ایدئولوژیک هدف قرار داده وبافت اجتماعی آن را با خطر اضمحلال مواجه کرده است.

طبعا بررسی موازنه‌های قدرت در جنگ‌های نامتقارن بر اساس روش‌های سنتی مقایسه تعداد تلفات و زخمی‌ها و مساحت اراضی اشغال شده صورت نمی‌گیرد، بلکه به اذعان تمامی کارشناسان نظامی مولفه‌های پیروزی در چنین جنگ‌هایی، به میزان پذیرش مصیبت‌های ناشی از جنگ در جوامع دو طرف و همبستگی سیاسی و همراهی اقتصادی بدنه جامعه است که می تواند اراده طرف مقابل را به چالش بکشاند.

مقاله مذکور تلاش دارد مولفه‌های شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را در ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، منطقه‌ای، اقتصادی و هویتی صهیونیست‌ها بررسی کند.

دستاوردهای مقاومت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی

علاوه بر دستاوردهای متعددی که مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به نمایش گذاشت و خسارت‌های بی‌سابقه‌ای که به صهیونیست‌ها وارد کرد، در اینجا قصد داریم چند دستاورد را بررسی کنیم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد.

1-مقاومت که از ابتدای نبرد طوفان الاقصی، ابتکار عمل را در دست داشت، در ادامه نیز به خوبی توانست بر جریان جنگ و اداره آن مسلط شود.

2- مقاومت و مردم فلسطین یک استواری بی‌نظیر در سطح کل جهان در برابر ارتش رژیم اشغالگر که تحت حمایت‌های نامحدود آمریکا و غرب قرار دارد، رقم زدند.

3- مردم فلسطین با فداکاری‌های خود توطئه‌های بزرگ رژیم اشغالگر که به دنبال ریشه کن کردن هویت فلسطینی‌ها و تخلیه فلسطین از این مردم بود را شکست دادند.

4- اشغالگران در هدف اصلی خود برای نابودی حماس و از بین بردن حمایت مردمی آن ناکام ماندند.

5- مقاومت فلسطین نشان داد که شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، صرفاً یک افسانه است و این ارتش با وجود برخورداری از حمایت‌های همه جانبه آمریکا و کشورهای اروپایی، هیچ کاری جز کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع نمی‌تواند انجام دهد و در میدان جنگ مقابل رزمندگان مقاومت درمانده شده است.

6- مردم فلسطین نشان دادند که شکست دادن آنها غیرممکن است.

7- در نبرد طوفان الاقصی، ثابت شد، همانطور که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بارها تاکید کرده است، تنها با مقاومت مسلحانه می‌توان در برابر جنایات دشمن ایستاد و هیچ یک از نهادهای جهانی و در راس آن سازمان ملل هرگز هیچ کاری برای محافظت از ملت‌ها نمی‌توانند انجام دهند و تنها طبق استانداردهای دوگانه‌ای که آمریکا و غرب برای آنها ترسیم کرده است، عمل می‌کنند.

8- مقاومت فلسطین به همه شروطی که در مذاکرات آتش بس غزه تعیین کرده بود، یعنی برقراری آتش بس دائمی و کامل، عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، رفع محاصره غزه و آغاز بازسازی این باریکه و نهایتاً رسیدن به یک معامله دقیق برای تبادل اسرا پایبند مانده و با وجود همه مانورها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا، اجازه نداد که صهیونیست‌ها اسرای خود را با زور و از طریق عملیات‌های نظامی آزاد کنند.

9- جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی ثابت کردند که برخلاف رهبران پیشین فلسطین که در دام سازش با دشمن افتاده و به ملت خود خیانت کردند، به راه مقاومت تا آزادسازی فلسطین ایمان دارند و در همین راه می‌مانند.

10- مردم و مقاومت فلسطین ثابت کردند که اداره غزه یک مسئله کاملاً فلسطینی است و هیچ طرفی نمی‌تواند واقعیت این باریکه را تغییر داده، یا اراده خود رابر آن تحمیل کند.

11- تعداد زیادی از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در محافل بین المللی، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

12- نقشه نفوذ منطقه‌ای بعد از نبرد طوفان الاقصی دچار تغییرات قابل توجهی گشت و محور مقاومت و فلسطین، پررنگ‌تر از قبل جایگاه خود را در این نقشه تثبیت کردند.

13- نظریه امنیتی رژیم صهیونیستی مبتنی بر اصول «بازدارندگی، هشدار و قاطعیت» نابود شد.

14- نه تنها همه کشورهای منطقه، بلکه کل جهان بعد از نبرد طوفان الاقصی به شکلی متفاوت‌تر از قبل با آرمان فلسطین تعامل می‌کنند و قادر به انکار آن نیستند.

15- مقاومت و مردم فلسطین، چهره حقیقی و وحشی رژیم اشغالگر را در منطقه و کل جهان فاش کردند.

16- نقش مخرب آمریکا در منطقه و چهره وحشی آن از خلال مشارکت مستقیم در جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه به ویژه کودکان، برای همه جهان آشکار شد.

17- با وجود همه تلاش‌های محور آمریکایی برای تخریب وجهه مقاومت در منطقه، جنگ غزه نشان داد که در میان تسلیم و سستی رژیم‌های مرتجع عربی مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات آن و همچنین خیانت بزرگی که سازشکاران عرب به ملت فلسطین کرده‌اند، تنها محور مقاومت، حامی واقعی مظلومان است و تنها جبهه‌های مقاومت بودند که برای دفاع از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به میدان آمدند و بهای این موضع شرافتمندانه خود را با خون رزمندگانشان پرداختند.

18- درحالی که اختلافات داخلی صهیونیست‌ها و همچنین اختلافات این رژیم با متحدان خود در جنگ غزه بیش از پیش آشکار شد، جبهه‌های مختلف محور مقاومت، بالاترین سطح هماهنگی و همکاری خود را ضد دشمن صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

19- نبرد طوفان الاقصی یک اتحاد بی‌سابقه میان همه مولفه‌های مردمی و گروه‌های فلسطینی به وجود آورد و همه آنها با وجود توطئه‌های متعددی که دشمن صهیونیستی- آمریکایی طراحی کرده بود، همچنان در سنگر مقاومت هستند.

انتهای پیام/