تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3819097
شناسه : 3819097
تاریخ :
آشنایی با یک پارچه کاربردی؛ پارچه فوتر کشمیر اقتصاد ایران: پارچه فوتر یک پارچه پشمی مقاوم و باکیفیت است که ظاهری نمدی دارد. از نظر نوع الیاف به کار رفته، ضخامت، وزن و طرح این پارچه تنوع بالایی دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از پارچه های پارچه فوتر کوبیده ساده، پارچه فوتر کشمیر، پارچه فوتر طرحدار و یا دو رو را انتخاب نمایید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پارچه های پشمی جزو محبوب ترین و متنوع ترین پارچه های موجود در بازار هستند. علاوه بر این، تاریخچه نمونه های ساده و اولیه این پارچه به اولین پارچه هایی که توسط انسان تولید شد باز می گردد. در نتیجه کاملا قابل تصور است که امروزه این پارچه یکی از پرکاربردترین پارچه ها در صنعت نساجی باشد. پارچه فوتر کوبیده نیز یکی از زیر مجموعه های پارچه پشمی است که جایگاه ویژه ای در طراحی لباس دارد. یقینا تا به حال حداقل یک بار برای خرید پالتو به بازار مراجعه کردید و حتما فروشنده یک پالتو با پارچه فوتر کشمیر یا پارچه فوتر کوبیده ساده به شما پیشنهاد کرده است. این دو مدل می توانند جزو بهترین انتخاب های شما باشند. زیرا بسیار بادوام بوده و با توجه به ظاهر ساده ای که دارند، می توانند برای شما کاربردهای مختلفی داشته باشند.

به همین دلیل ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با پارچه فوتر و ویژگی های آن آشنا کنیم. این پارچه با وزن و ضخامت های مختلفی در بازار موجود است. در نتیجه اگر این سوال برای شما پیش آمده که پارچه فوتر متری چند است، باید بگوییم با توجه به کیفیت و فاکتورهای متعدد دیگر، قیمت این پارچه می تواند متغیر باشد. ما قصد داریم در این مطلب به بررسی قیمت دو مدل پارچه فوتر کشمیر و پارچه فوتر کوبیده ساده بپردازیم. این دو مدل بسیار پرفروش و پرطرفدار بوده و فاکتورهای مختلفی نیز در پاسخ به این سوال که پارچه فوتر متری چند خواهد بود، دخیل است. در نتیجه اگر مایلید بیشتر با این پارچه و مشخصات آن آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارچه فوتر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال بپردازیم که قیمت پارچه فوتر متری چند است، بد نیست در مورد ویژگی های ظاهری این پارچه و به طور کلی چیستی آن صحبت کنیم. پارچه فوتر یک پارچه پشمی مقاوم و باکیفیت است که ظاهری نمدی دارد. از نظر نوع الیاف به کار رفته، ضخامت، وزن و طرح این پارچه تنوع بالایی دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از پارچه های پارچه فوتر کوبیده ساده، پارچه فوتر کشمیر، پارچه فوتر طرحدار و یا دو رو را انتخاب نمایید. الیاف به کار رفته در این پارچه معمولا الیاف پشم، پلی استر و ویسکوز است که درصد هر یک در مدل های مختلف پارچه فوتر می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی ویژگی های این پارچه شباهت بسیاری به پارچه های پشمی دارد.

آشنایی با یک پارچه کاربردی؛ پارچه فوتر کشمیر

زیردست پارچه فوتر کشمیر بسیار نرم و لطیف است. در حقیقت هر چه الیاف به کار رفته در بافت این پارچه مرغوب تر باشد، لطافت و دوام بیشتری دارد. بد نیست بدانید پارچه فوتر مرغوب مقاومت بسیار بالایی در برابر پرزدهی دارد. به طور معمول بافت این پارچه به صورتی است که تار و پود آن مشخص نیست. مخصوصا در تولید پارچه فوتر کوبیده ساده همانطور که از اسم آن پیدا است، از روش کوبیدن الیاف استفاده می شود نه بافت تار و پودی. به این ترتیب این پارچه علی رغم تنفس پذیری بسیار مناسب، می تواند هوای گرم را نیز محبوس کرده و در فصول سرد یک پالتو گرم برای شما بسازد. در ادامه با اشاره جزئی تر به ویژگی های این پارچه علاوه بر آشنایی با دو مدل پرفروش پارچه فوتر کوبیده ساده و پارچه فوتر کشمیر، به پاسخ این سوال که پارچه فوتر متری چند نیز نزدیک خواهید شد.

چرا باید پارچه فوتر بخریم؟

آشنایی با یک پارچه کاربردی؛ پارچه فوتر کشمیر

با مراجعه به بازار شما پارچه های پاییزه و زمستانه متنوعی خواهید دید. در بسیاری از این پارچه ها از الیاف پشم استفاده شده است. در این زمان این پرسش پیش می آید که چرا باید پارچه فوتر بخریم؟ سوال بعدی البته معمولا این است که پارچه فوتر متری چند است؟ این پارچه در مقایسه با سایر پارچه های پشمی موجود در بازار چه مزایایی دارد؟ در بسیاری از موارد نیز این سوال پیش می آید که پارچه فوتر کوبیده ساده برای ما مناسب تر است یا پارچه فوتر کشمیر؟ به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های پارچه فوتر بپردازیم. به این ترتیب شما تجربه خرید بهتری خواهید داشت و می دانید دقیقا چرا باید این پارچه را تهیه نمایید.

پارچه فوتر ایستایی کتی دارد

بدون در نظر گرفتن این نکته که پارچه فوتر کوبیده ساده را بپسندید یا قصد خرید پارچه فوتر کشمیر را داشته باشید، باید بدانید این پارچه به طور کلی ایستایی آهاردار و کتی دارد. در واقع به همین دلیل است که پالتوهای طراحی شده با پارچه فوتر کشمیر طرفداران بسیاری دارد. زیرا این پارچه بدون آستر کشی نیز کاملا ایستایی مناسبی دارد. اما شما می توانید با آستر کشی این پارچه ایستایی و دوام آن را بیشتر نمایید. همانطور که می دانید آستر کشی می تواند در میزان گرما دهی این پارچه موثر باشد. زیرا پس از آستر کشی شما دو لایه پارچه مقاوم در برابر جریان هوا دارید.

این پارچه بسیار نرم و سبک است

یکی از ویژگی هایی که می تواند در پاسخ سوال قیمت پارچه فوتر متری چند است موثر باشد، میزان لطافت این پارچه است. همانطور که می دانید استفاده بیشتر از الیاف طبیعی مرغوب می تواند در تعیین قیمت نهایی یک پارچه موثر باشد. از آنجایی که پارچه فوتر به طور معمول با الیاف ترکیبی تولید می شود، قیمت مدل های مرغوب تر آن می تواند در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر باشد. نکته دیگری که باید در هنگام پرسیدن این سوال که پارچه فوتر متری چند است در نظر داشته باشید، وزن این پارچه است.

پارچه فوتر کوبیده ساده و پارچه فوتر کشمیر دو مدل از سبک ترین پارچه های پشمی موجود در بازار هستند. در نتیجه اگر در تمام پاییز و زمستان از پوشیدن لباس های گرم و سنگین خسته و دلزده هستید، می توانید با انتخاب یک پارچه فوتر مرغوب این مشکل را برای همیشه حل کنید.

پارچه فوتر ضخامت و گرمای مناسبی دارد

همانطور که می دانید پارچه های گرم وزن بیشتری داشته و ممکن است باعث کندی حرکت یا حتی درد بدن شما در طولانی مدت شوند. این ویژگی به دلیل استفاده از الیاف پشمی متراکم یا پشم شیشه های نامرغوب درون پارچه های پلی استری است. در نتیجه شما به پارچه ای نیاز دارید که علاوه بر گرما بخشی مطبوع، وزن کمی داشته باشد. به همین دلیل به شما پارچه فوتر کوبیده ساده و پارچه فوتر کشمیر را توصیه می کنیم.

پارچه فوتر ضخامت کافی را برای پاییز دارد. در نتیجه اگر قصد دوخت یک کت یا مانتو پاییزه را با پارچه فوتر کوبیده ساده یا پارچه فوتر کشمیر دارید، می توانید بدون در نظر گرفتن این نکته که پارچه فوتر متری چند است اقدام به خرید کنید. زیرا این پارچه یک نمونه ایدئال برای دوخت این لباس های کاربردی است.

این پارچه در برابر چروک مقاوم است

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در هنگام خرید پارچه برای دوخت لباس های پرکاربرد در نظر داشته باشید، میزان چروک پذیری آن است. پارچه های پشمی به طور کلی در برابر چروک مقاومت بالایی دارند. اما این ویژگی در پارچه فوتر به دلیل وجود الیاف ترکیبی اندکی متفاوت است. اما همچنان این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت یا پالتویی است که قصد دارید در تمام طول روز از آن استفاده کنید. پارچه فوتر کشمیر با داشتن الیاف باکیفیت و بادوام می تواند آراستگی استایل شما را برای طولانی مدت تضمین کند.

برای تست میزان چروک پذری این پارچه نیز به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید اندکی از پارچه را در مشت خود جمع کنید. بعد از چند دقیقه مشت خود را باز کنید و خواهید دید چروک های اندک و سطحی روی پارچه فوتر شما ظاهر می شود. به این ترتیب از اتو کشی مرتب کت یا پالتوی خود بی نیاز خواهید شد.

این پارچه کاربردی های مختلفی دارد

یکی از جذاب ترین ویژگی های پارچه فوتر کوبیده ساده یا پارچه فوتر کشمیر، کاربرد متعدد این پارچه ها است. اینکه بتوانید با یک پارچه لباس های مختلفی طراحی نمایید جزو ویژگی های مثبت آن محسوب می شود. این ویژگی باعث می شود در هنگام خرید این سوال که پارچه فوتر متری چند است، ارزش خود را از دست بدهد. زیرا شما می توانید لباس های متعدد و زیبایی با این پارچه طراحی نمایید. با توجه به دوام بالای این پارچه نیز می توانید مطمئن باشید که می توانید از آن تا سال ها استفاده نمایید.

این پارچه یکی از بی نظیرترین گزینه ها برای دوخت پالتو است. البته شما می توانید با آن انواع دامن های کوتاه و بلند را نیز طراحی نمایید. ایستایی کتی پارچه فوتر کوبیده ساده این امکان را به شما می دهد که بتوانید کت های کلاسیک یا اورسایز جذابی با آن طراحی نمایید. شما حتی می توانید از مدل های سبک تر و نازک تر این پارچه برای دوخت شلوارهای گرم و دوست داشتنی زمستانی نیز استفاده کنید. نگهداری از پارچه فوتر آسان است و با توجه به بافتی که دارد، به ندرت کثیف می شود. در نتیجه شما می توانید برای دوخت هر آیتم روزمره ای از آن استفاده کنید.