تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819096
شناسه : 3819096
تاریخ :
هفدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامّتان» در گیلان آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: رشت-مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» با عنوان میهمانی آیه‌ها در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی بعد از ظهر شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به آغاز مسابقات قرآنی «مدهامّتان» به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد در استان اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» به شیوه‌ای متفاوت، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط مساجد با یکدیگر و بررسی تجربه ارزشمند شانزده دوره گذشته و اجرای طرح‌های موفق قرآنی هستیم.

وی با بیان اینکه این مسابقات متناسب با اولویت‌ها و نیازهای قرآنی مسجد بازنگری و با حفظ شاکله اصلی برگزار می‌شود افزود: گسترش فرهنگ قرآنی در مساجد و انسجام تیم قرآنی مسجد، هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد به همراه تقویت کانون‌های مجری طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» از جمله اهداف این مسابقات است.

به گفته حجت الاسلام حاجتی، شکل‌گیری شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر در شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی در راستای تقویت و به‌کارگیری آنها در برنامه‌های قرآنی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه مرحله مقدماتی هفدهمین دوره با عنوان «میهمانی آیه‌ها» برگزار می‌شود تصریح کرد: در این مرحله، مسابقات در مساجد همجوار شهرهای مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

حاجتی بازه زمانی اجرای مرحله «مهمانی آیه‌ها» را از ۱۹ مهر لغایت ۱۹ دی اعلام کرد و بیان داشت: تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، ترجمه خوانی، مربی قرآنی کودکان، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن، حفظ جز ۳۰ قرآن و حفظ کل قرآن در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان اضافه کرد: همچنین رشته‌های اذان و مکبری ویژه برادران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه برای نخستین بار شاهد برگزاری این مسابقات به صورت تیمی در دو بخش خواهران و برادران هستیم اذعان کرد: این مسابقات ویژه ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال است.
وی اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه «بچه‌های مسجد» به آدرس https://bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.