تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3819069
شناسه : 3819069
تاریخ :
دیوید هرست:اسرائیل در میان جنگ ابدی نابود خواهد شد اقتصاد ایران: یک نویسنده سرشناس انگلیسی با اشاره به اینکه طرح موسوم به طرح ژنرال‌های ارتش اسرائیل در شمال غزه، یک طرح جنایتکارانه است، تاکید کرد تروریسم و جنایات جنگی اسرائیل حد و مرز ندارد و این رژیم در میان یک جنگ ابدی به سمت نابودی می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیوید هرست، نویسنده انگلیسی و سردبیر وب سایت میدل ایست آی در مقاله‌ای با انتقاد از طرح‌های دیوانه وار رژیم صهیونیستی در نوار غزه و باتلاقی که این رژیم برای خودش ساخته است، اعلام کرد: طرح ژنرال‌ها که ارتش اسرائیل در شمال غزه به راه انداخته واقعا چیست و چه معنایی دارد.

تاکتیک‌های اسرائیل در غزه شکست خورده است

دیوید هرست افزود: روشن است که تاکتیک‌های اسرائیل در غزه شکست خورده است؛ جایی که هر بار که نظامیان اسرائیلی از پاکسازی منطقه‌ای در نوار غزه از نیروهای حماس صحبت کرده‌اند، بلافاصله این نیروها به مناطق مذکور برگشتند.

وی تاکید کرد: اسرائیل در طرح موسوم به طرح ژنرال‌ها به دنبال آواره کردن 400 هزار نفر در شمال نوار غزه بوده و آنها را میان دو گزینه ترک سرزمین خود یا گرسنگی و مرگ قرار داده است. اسرائیل این طرح را به عنوان تنها راه دستیابی به اهداف جنگی اسرائیل تبلیغ می‌کند و کنست و رسانه‌های این رژیم هم به شدت از آن حمایت می‌کنند. اما همه می‌دانند که چنین طرح وحشیانه‌ای به دور از اخلاقیات است. ارتش اسرائیل در حال حاضر ساخت گذرگاه محور نتساریم را که شمال و جنوب غزه را از هم جدا می‌کند تکمیل کرده و می‌خواهد این محور را تحت محاصره خود در بیاورد.

این نویسنده انگلیسی خاطرنشان کرد: یکی از نظامیان مستقر در کریدور نتساریم گفته است که هدف از ساختن این گذرگاه، آن است که ساکنان شمال غزه به سمت جنوب حرکت کنند و بعد از  یک زمان مشخص هر کسی که در شمال بماند دشمن تلقی می‌شود و کشته خواهد شد. تصاویر مربوط به تروریسم جنگی که اسرائیل در غزه و لبنان به راه انداخته بسیار وحشتناک است و حتی بسیاری از مقامات فعلی و سابق آمریکا و اروپا هم نمی‌توانند آنها را محکوم نکنند و بیانیه‌های متعددی صادر شده که انزجار از این جنایات اسرائیل را نشان می‌دهد.

اسرائیل هیچ ابایی از جنایات جنگی و تروریسم ندارد

وی تصریح کرد: اسرائیلی‌ها هیچ خط قرمزی نمی‌شناسند و ابایی از نسل کشی ندارند. حتی نویسندگان و مورخان اسرائیلی هم از این جنایات نسل کشی رژیم خود حمایت می‌کنند. به عنوان مثال «عوزی رابی» مورخ و مدرس ارشد گروه مطالعات خاورمیانه و آفریقا در دانشگاه تل‌آویو که یکی از  برجسته‌ترین کارشناسان اسرائیلی در امور منطقه نیز محسوب می‌شود، طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: هر کسی که در شمال غزه بماند طبق قانون به عنوان تروریست شناخته می‌شود و در معرض گرسنگی یا نابودی قرار خواهد گرفت. اسرائیل نباید تلاش کند که مشکلات منطقه را با ملایمت حل کند، بلکه باید به اقدامات جنگی خود ادامه دهد.

در ادامه این مقاله آمده است: بنی موریس که یکی از مورخان جدید اسرائیل به شمار می‌رود و پیش از این قتل عام‌های انجام شده توسط اسرائیل در سال 1948 را افشا کرده بود، اکنون خواستار استفاده از بمب‌های هسته‌ای در جنگ اسرائیل با دشمنانش شده است.

دیوید هرست ادامه داد: اسرائیل در حالی از ساکنان شمال غزه می‌خواهد به سمت مناطق جنوبی بروند که جنوب غزه واقعاً مانند یک جهنم است. یکی از روزنامه نگارانی که در جهنم بمباران‌های مداوم اسرائیل در غزه زندگی می‌کند، در این زمینه می‌گوید که ساکنان شمال غزه به ویژه جبالیا از جای خود تکان نخورده‌اند و نمی‌خواهند از اینجا بروند؛ بلکه ترجیح می‌دهند در خیابان‌ها بمیرند تا اینکه به جنوب بروند. حتی ساکنان جنوب غزه می‌گویند که مرگ در شمال غزه بهتر از مرگ در جنوب است؛ زیرا زندگی در مناطق جنوبی غیر قابل تحمل و بسیار دشوارتر از شمال است. 

اسرائیل در باتلاق جنگ ابدی نابود خواهد شد

این نویسنده برجسته انگلیسی خاطرنشان کرد: مسئله حمایت اسرائیلی‌ها از جنایات جنگی تنها محدود به ارتش یا سیاستمداران این رژیم نیست. پروفسور آبی بارلی، یکی دیگر از مورخان اسرائیلی و مدرس تاریخ صهیونیسم در دانشگاه بن گوریون در اکتبر 2023 گفت که همه فلسطینی‌ها باید بمیرند.

دیوید هرست در پایان این مقاله خود آورده است که اسرائیل به جنایات و تروریسم خود ادامه خواهد داد و به دنبال کشتار همه مسلمانان و اعراب است. سوالی که اکنون مطرح می‌شود، این است که آیا اسرائیل خودش را وارد جنگ ابدی کرده و نتیجه این جنگ چه خواهد شد؟ پاسخی که می‌توانیم به این سوال بدهیم، این است که اگر اسرائیل در محاسبات خود تجدید نظر نکند و به جنگ پایان ندهد، در واقع به سمت نابودی خود حرکت کرده است.

انتهای پیام/