تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3819066
شناسه : 3819066
تاریخ :
تحویل یک قلاده میمون مهاجم به محیط زیست ری اقتصاد ایران: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از زنده گیری و تحویل یک قلاده میمون رزوس به مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رستگاری مشاور مدیر کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: روز گذشته بعد از دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده و زنده گیری یک قلاده میمون در سطح شهر از سوی نیروهای آتش نشانی، بلافاصله محیط‌بانان این اداره در محل حاضر شده و این میمون را تحویل گرفتند.

وی افزود: این میمون رزوس سرگردان در شهر، پس از زنده گیری و تحویل به محیط زیست شهرستان، به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

رستگاری ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت سازمان آتش نشانی شهرداری‌های شهرستان در مأموریت‌های مشترک بویژه تحویل پرنده‌ها و حیوانات به محیط زیست ری، اظهار داشت: میمون رزوس به عنوان یک گونه غیربومی و مهاجم از طریق راه‌های غیرقانونی وارد کشور شده و توسط افراد غیر مطلع خریداری می‌شود و مردمی که از نگهداری آن در خانه عاجز و ناتوان می‌شوند طی یک اقدام غیرمسئولانه و ناآگاهانه آن را در طبیعت و شهر رها کرده و بدین شکل، یک گونه مهاجم را به اکوسیستم‌های طبیعی وارد می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با هشدار درباره رهاسازی این گونه در طبیعت و امکان بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خاطرنشان کرد: این حیوان خوی وحشی گری داشته و عمدتاً در بلوغ رفتار پرخاشگرانه‌ای دارد و از توانایی سازگاری بالایی با محیط برخوردار است.

وی در پایان از شهروندان خواست از خریداری و نگهداری گونه‌های مهاجم و همچنین سایر گونه‌های حیات وحش بویژه بدون اخذ مجوزهای لازم و قانونی از سازمان حفاظت پرهیز کنند چرا که علاوه بر مشکلات محیط زیستی و بهداشتی، این قبیل اقدامات جرم محسوب شده و قانونگذار برابر قانون برای آن جرم انگاری و مجازات تعریف کرده است.