تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819050
شناسه : 3819050
تاریخ :
هیچ پروژه ای در گیلان نباید به دلیل نبود مصالح تعطیل شود اقتصاد ایران: رودسر -رئیس کل بازرسی گیلان با انتقاد از روند احداث تصفیه خانه آب طول لات رحیم آباد گفت: هیچ پروژه ای در گیلان نباید به دلیل نبود مصالح تعطیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از سد پلرود اظهار کرد: با توجه به پیگیری و مطالبات مردم در خصوص سد پلرود بازرسی گیلان برحسب دستور بازرسی کشور به این شهرستان ورود کرده است.

وی افزود: سد پلرود دومین رود خروشان گیلان است که با هدف تأمین آب شرب ۷ شهرستان شرق گیلان با بیش از ۲۷ هزار هکتار تأسیس شده است که روند احداث تصفیه خانه آن به کندی حرکت می‌کند که موجب ناراحتی و نگرانی مردم شده است.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اینکه عزم جدی بر این است که این سد در یک فرصت زمانی به پایان برسد، ادامه داد: این سد برای تأمین آب اراضی جنگلی، باغی و تولید برق و نیز ایجاد بستری گردشگری احداث شده است.

وی تصریح کرد: کلنگ این سد در سال ۸۹ به زمین زده شد و تصمیم بر این بود ۶ ساله عملیات اجرایی آن به اتمام برسد اما به دلایل متعدد تحریم،، عدم پیگیری، نقش نمایشی این سد با همان اعتبارات اولیه به بهره برداری می‌رسید و امروز ما وراث غفلت ورزی گذشتگان نمی‌شدیم.

آقایی با تاکید بر اینکه امروز ما با توجه به زمان از دست رفته به دنبال مقصر نیستیم بلکه ورود کرده‌ایم تا مشکل سد مرتفع شود، ادامه داد: هیچ پروژه‌ای نباید در استان به خاطر نبود مصالح تعطیل شود مصالح آورده فراوان دارد.

وی به زمان بندی و قطع درختان، تملک اشاره کرد و گفت بخشی از این کار مرتفع شده و تا جایی که قانون به ما امکان بدهد زیرا حقوق مردم برای ما مهم‌تر از حقوق حاکمیت است و تکلیف حاکمیت پرداخت حقوق مردم است اما اجازه سو استفاده از پروژه ملی را نخواهیم داد.

وی افزود: به دنبال زمان بندی هستیم هم در تأمین مصالح، رفع معارضات مردمی، کمتر از فرصت زمانی که پیمانکار مشخص کرده است این نوید را به مردم بدهیم که سد آبگیری شود و مردم بهره مند از این نعمت الهی شوند.