تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3819003
شناسه : 3819003
تاریخ :
۳۰۰ هزار هکتار زمین در خوزستان به صورت دیم کشت می شود اقتصاد ایران: اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۳۰۰ هزار هکتار کشت دیم برای محصولات مختلف با شروع بارش‌ها در خوزستان آغاز خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: کشت پاییزه از شهریور ماه امسال در مزارع استان شروع شده است. تاکنون در ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کشت چغندر قند و در ۸ هزار هکتار کشت کلزا توسط کشاورزان صورت گرفته است.

وی افزود: اقدامات لازم برای کشت گندم در استان انجام و توزیع ۴۵ هزار تن بذر گواهی شده گندم میان کشاورزان در حال انجام است. همچنین ۱۹۵ هزار تن کود اوره، ۴۴ هزار تن کود فسفات و ۱۶ هزار تن کود پتاسه برای کشت پاییزه تأمین و در حال حمل به کارگزاری‌ها و توزیع میان کشاورزان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تأمین بیش از ۸۲ میلیون لیتر برای سوخت کشت پاییزه ادامه داد: از این میزان ۲۴ میلیون و ۷۰۰ لیتر مصرف و مابقی این میزان در ماه‌های آبان و آذرماه برای کشت پاییزه استفاده خواهد شد.

سید احمدی با اشاره به اینکه سطح کشت پاییزه آبی در استان ۶۵۴ هزار هکتار است آب مورد نیاز آن تأمین شده است، بیان کرد: ۳۰۰ هزار هکتار کشت دیم برای محصولاتی از جمله گندم، عدس، جو، کلزا، نخود گیاهان دارویی و علوفه‌ای با شروع بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی گفت: مشکلی برای کشت پاییزه در مناطق پایین دست سد کرخه وجود ندارد و وضعیت امسال نسبت سال قبل پایدار تر است.