تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3818968
شناسه : 3818968
تاریخ :
مخبر: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز فناوری قابل حل است اقتصاد ایران: مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب از هفتمین نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) بازدید کرد و گفت: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر صبح امروز در بازدید دوساعته از هفتمین نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع)، تشخیص صحیح مسئله، توان راه حل یابی و قدرت پیش بینی آینده را از ویژگی‌های مهم این مرکز دانست و گفت: با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری، شیوه‌های حکمرانی دچار تغییر خواهد شد که این گونه مراکز در تعامل گسترده با نخبگان می‌توانند امکان وسیعی را در اختیار دولت و حاکمیت قرار دهند تا در اداره کشور با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی خود را با تغییرات هماهنگ کنند.

وی با توجه به بازدیدهای خود از مجامع دانشگاهی، بر ضرورت تکثیر این مراکز تأکید کرد و با توجه به مدل تعامل گسترده در این مرکز، افزود: نخبگان فقط در تهران نیستند و باید سعی کنیم تا با فعال کردن جوامع محلی و منطقه‌ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آینده پژوهی را یک مولفه اساسی برای مراکز رشد و نوآوری خواند و تصریح کرد: آینده همیشه ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر نیست بلکه با توجه به سرعت بالای رشد در حوزه فناوری و تغییرات در سبک زندگی باید قدرت پیش‌بینی پذیری و تطبیق خود را برای دوره‌های زمانی کوتاه و گاه تا دو و سه سال آینده بالا ببریم.

مخبر تاکید کرد: مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است.

در این بازدید مشاور و دستیار رهبری ابتدا در غرفه‌های رصدخانه عدالت اجتماعی و همچنین مرکز سپه را برای ارتقا ظرفیت حکمرانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی حاضر شد و با جوانان مسئول در خصوص ایده‌های‌شان برای پیاده سازی عدالت اجتماعی و قانونمند کردن فضای مجازی به گفت‌وگو پرداخت. سپس در غرفه سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی نظرات آنها را درخصوص بهسازی الگوی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و استقرار نظام حکمرانی مردم پایه شنید.

وی در ادامه در غرفه‌های بازاریابی سیاسی و همچنین مرکز تحلیل اجتماعی متا حاضر شد و با ایده‌های جدید درخصوص نظام انتخابات در کشور و رصد تغییرات فرهنگی و اجتماعی آشنا شد.

همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه با عناوین مکتب امام خمینی (ره) و منظومه فکری علامه طباطبایی توجه نظام‌مند به اندیشه رهبران و متفکران انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نیز جوانان نخبه دانشگاهی در غرفه‌های حکمرانی نظام پولی، برنامه درسی راهبردی، تاأمین مالی مردم نهاد، حکمرانی اجتماعی زنجیره غذایی و حکمرانی و سیاستگذاری علم ایده‌ها و نظرات خود را برای حل مسائل در حوزه‌های مختلف با دستیار و مشاور رهبری در میان گذاشتند.

هفتمین نمایشگاه «قرار» با شعار محوری «روایت فکر کردن تا فناوری» در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) همزمان با دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی، مؤسس این دانشگاه در حال برگزاری است.