تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3818967
شناسه : 3818967
تاریخ :
در خانه‌های محیط زیست شهر تهران چه می‌گذرد؟ اقتصاد ایران: مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ٩ موضوع اصلی که خانه‌های محیط زیست در سطح شهر تهران به آن می‌پردازند را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصابر باغخانی پور، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: حفظ و گسترش فضای سبز شهری، کاهش آلودگی آب و بهینه سازی مصرف آب، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، کاهش آلودگی خاک، کاهش تولید پسماند و افزایش میزان تفکیک پسماند از مبدا، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف پلاستیک‌های یک بار مصرف و حفاظت از محیط طبیعی گیاهی و جانوری و رعایت حقوق حیوانات، از جمله موضوعاتی است که در خانه‌های محیط زیست به شهروندان آموزش داده می‌شود و حتی در خصوص این موضوعات بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

وی افزود: افزایش مشارکت شهروندان در برنامه‌ریزی و نیازسنجی محله‌ای، بسیج منابع و امکانات موجود در سطح محله و توسعه سرمایه اجتماعی، پرورش شهروندان توانمند، متعهد و مسئولیت پذیر، بهره‌مندی از ظرفیت‌های محله‌ای در بهبود وضعیت محیط زیست محله از جمله مأموریت‌های خانه‌های محیط زیست است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: در حال حاضر ٢٥٢ خانه محیط زیست در سطح محلات مناطق ٢٢ گانه شامل ٤ امام زاده، ٧ مدرسه و فرهنگسرا، ١٨٩ سرای محله، ١ حوزه‌ی علمیه، ٤٢ مسجد و پایگاه بسیج، ٧ بوستان و کلینیک گل و گیاه و ١ مورد موزه به عنوان خانه محیط زیست فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست حلقه وصل بین مدیریت شهری و شهروندان در حوزه محیط زیست محسوب می‌شوند از این رو تشکیل خانه‌های محیط زیست در سطح محلات با هدف ساختن الگوهای صحیح فرهنگی از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی هدفمند در این زمینه به‌نحوی که تغییر رفتارها و آموزش مهارت‌های محیط زیستی به تفکیک گروه‌های هدف در سطح جامعه بیانجامد و به جلب مشارکت حداکثری شهروندان به منظور کاهش خسارات کلان وارده و بهبود وضعیت محیط زیست بیانجامد در دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار قرار دارد.