تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3818926
شناسه : 3818926
تاریخ :
۲۱ رشته در مجتمع فنی شهرکرد فعال است اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیر مجتمع فنی شهرکرد گفت: تاکنون با توجه‌ به نیاز جوانان استان ۲۱ رشته در این مجتمع فنی فعال شده و در آینده نزدیک به تعداد این رشته‌ها افزوده خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی محمدیان دهکردی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، آموزش را یک نیاز اساسی برای همه جوامع عنوان کرد و با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و مورد دلخواه جوانان موجب ایجاد شغل می‌شود گفت: مجتمع فنی شهرکرد نیز باتوجه‌به احساس نیاز جوانان علاقه‌مند و جویایی کار از سال ۱۳۹۲ برای فراهم‌کردن نیاز جوانان در شهرکرد مجوز خود را دریافت و از مردادماه ۱۴۰۳ نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر مجتمع فنی شهرکرد در ادامه به حوزه‌ها و رشته‌های مجتمع فنی شهرکرد اشاره کرد و افزود: در حوزه رباتیک رشته‌های علوم و فنی مهندسی، مد و پوشاک، تولید محتوا، زبان‌های خارجی و رشته‌های که نیاز بازار را داشته باشد تأمین می‌کند.

وی ابراز کرد: در حوزه آموزش زبان، زبان‌های انگلیسی، آلمانی و روسی با حضور اساتید مجرب تدریس می‌شود.

محمدیان اظهار داشت: با توجه به اینکه مد و پوشاک یکی از بخش‌های موردعلاقه خواهران است دوره‌های طراحی دوخت لباس را با استفاده از بروزترین تجهیزات فعال کردیم که مورد استقبال علاقه‌مندان نیز قرار گرفته است.

مدیر مجتمع فنی شهرکرد خاطرنشان‌کرد: در حوزه نرم‌افزار مهارت‌های هفت‌گانه ICDL، طراحی اتوکد، معماری و نرم‌افزارهای مرتبط با رشته عمران را برای علاقه‌مندان خاص خود در مجتمع فنی شهرکرد فعال کرده‌ایم.

وی به حوزه خلاقیت ویژه کودکان اشاره کرد و افزود: در این حوزه دوره‌های رباتیک کودکان، رشته‌های خط، نقاشی، تذهیب، نگارگری و سفالگری برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

محمدیان اظهار داشت: در حوزه دانش و سلامت رشته‌های نسخه‌خوانی و فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده و بر اساس نیاز بازار به دنبال این هستیم تا رشته‌های پر متقاضی را نیز در مجتمع فنی شهرکرد دایر کنیم تا جوانان علاقه‌مند در کلاس‌های آموزشی رشته موردنظر خود در مجتمع فنی شهرکرد شرکت کنند.

محمدیان با بیان اینکه مدرک مجتمع فنی تهران یک مدرک معتبر و مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است گفت: این مدرک قابلیت ترجمه دارد و مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری برای علاقه‌مندانی که قصد مهاجرت را دارند بر روی مدارک صادر شده درج می‌شود.

مدیر مجتمع فنی شهرکرد خاطرنشان کرد: به همه کارآموزان و دانش افزایانی که در رشته‌های موردعلاقه خود در مجتمع فنی شهرکرد شرکت می‌کنند گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: مجتمع فنی شهرکرد آماده عقد قرارداد با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی است و برای مجموعه‌های مورد تقاضا شرایط ویژه تسهیلات با اقساط کم‌بهره را نیز قرار داده است.