تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3818829
شناسه : 3818829
تاریخ :
۴۶۰۰ دانش آموز استان قزوین عازم راهیان نور می شوند اقتصاد ایران: قزوین- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموز استان به یادمان‌های شهدای دفاع مقدس مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر اظهار کرد: به منظور آشنایی نسل جدید بویژه دانش آموزان با سیره و سبک زندگی شهدا و شناخت ارزش‌های انقلاب و نظام، همه ساله تعدادی از دانش‌آموزان در قالب برگزاری اردوهای راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از اردوی معنوی راهیان‌نور گفت: در استان قزوین ۲۴۶ هزار دانش‌آموز دریک هزار و ۶۷۰ مدرسه به کمک ۱۶ هزار معلم مشغول تحصیل هستند و همه ساله با استقبال و درخواست بالای دانش‌آموزان برای شرکت در اردوهای راهیان نور مواجه می‌شویم اما امکان اعزام همه علاقمندان با توجه به کمبود امکانات وجود ندارد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر استان از تاریخ اول تا ۲۸ آبان ماه در قالب ۸ کاروان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

رسولی‌فر خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان قزوین در بازه زمانی هفتم تا بیست و ششم آذر ماه امسال هم ۲ هزار دانش‌آموز پسر در قالب ۵ کاروان به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

سرهنگ رسولی فر اذعان کرد: در راهیان نور جنوب بازدید از شهر اندیمشک (پادگان دوکوهه) شروع و از مناطق عملیاتی فتح المبین، اروند رود، کربلای ۴، شلمچه و غیره بازدید خواهد شد و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود داریم.

وی یادآور شد: همچنین در بدو حرکت همراه اتوبوس‌ها راوی، روحانی و یک مسئول فرهنگی به این مناطق اعزام خواهند شد تا به شبهات دانش آموزان در مورد دفاع مقدس و پیشرفت‌های انقلاب پاسخ داده شود و در یادمان‌های دفاع مقدس هم از راویان کشوری و هم استانی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز قزوینی به اردوی راهیان‌نور در سال جاری گفت: این برنامه معنوی با اولویت دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود اما با توجه به استقبال دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی جهت شرکت در اردوی راهیان‌نور با درخواست آنان جهت حضور در این اردو موافقت شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این اردو می‌توانند به حوزه‌ها و واحدهای بسیج دانش‌آموزی و یا به مدیران مدارس خود مراجعه کنند.