تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3818780
شناسه : 3818780
تاریخ :
سرزمین آفتاب زادگاه ۳۰ درصد از مفاخر کشور است اقتصاد ایران: اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرزمین آفتاب زادگاه ۳۰ درصد از مفاخر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است که در سطح ملی و بین المللی جریان ساز بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نادرقلی ابراهیمی صبح شنبه در آئین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر اظهار کرد: قدمت تاریخ اراک حدود ۳۰۰ سال است و به لحاظ مدرن بودن بافت مهندسی، این شهر جایگاه ویژه‌ای در شهرسازی سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه اراک و استان مرکزی زادگاه بزرگانی همچون امیرکبیر، قائم مقام فراهانی، پروفسور حسابی و آیت الله اراکی بوده است، گفت: زادگاه بیش از ۳۰ درصد از مفاخر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، استان مرکزی است و باید اذعان کرد که سرزمین آفتاب، افراد تأثیرگذاری در سطح ملی و بین المللی دارد که برای کشور جریان سازی کرده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: باید افتخارات شهر اراک را برای نسل جوان تبیین کنیم تا مسیر روشنی را با اتکا به گذشته و نوآوری‌های جدید ترسیم کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراک، نخستین شهر مهندسی ساز کشور است، افزود: جایگاه اراک در سطح کشور باید ارتقا پیدا کند چرا که علی رغم همه زحمات و تلاش‌ها، با جایگاه واقعی خود بسیار فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه مسیر و جریان جدیدی برای طرح جامع توسعه اراک ترسیم شود، گفت: افق سال ۱۴۲۰ که شهرداری اراک تعریف کرده و امید است با مشارکت مردم فرهیخته، اراک به جایگاه اصلی خود برسد.