تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3818773
شناسه : 3818773
تاریخ :
تعداد ولادت‌ها در استان بوشهر افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: امسال تعداد ولادت‌ها در استان بوشهر افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۶ هزار و ١٣٧ ولادت در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی از افزایش تعداد ولادت‌ها در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و افزود: ولادت‌های تابستان ۱۴۰۳ در مقایسه با بهار، ١٧٩ واقعه بیشتر شده که شاهد افزایش ۶ درصدی ولادت‌های استان در تابستان هستیم.

تعداد پسرها بیشتر است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: از میان نوزادان متولد شده در این مدت، سه هزار و ٢٢٠ نوزاد پسر و ٢ هزار و ٩١٧ نوزاد دختر است.

وی، با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر نزدیک به ١١١ پسر متولد شده است، گفت: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال گذشته ١٠٨ بود؛ این اعداد نشان می‌دهد متولدین پسر در استان بوشهر بیشتر شده است.

سن بالای مادران

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، میانگین سن مادران در استان را نسبت به میانگین کشوری بیشتر عنوان کرد و افزود: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند ۲۷.۶ است که این میانگین در کشور ۲۷.۴ ثبت شده است.

پاسالار با اعلام این موضوع که در شهرستان دیلم مادران به طور میانگین در سن ٢۵.١ سال دارای فرزند می‌شوند و این شاخص از میانگین استانی کمتر است، تاکید کرد: میانگین سن مادران در سه شهرستان بوشهر، گناوه و جم از میانگین استان و کشور بیشتر است.

فاصله ازدواج زوجین تا فرزندآوری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ۷۲.۷ درصد از ولادت‌های استان را مربوط به مادران کمتر از ٣۵ سال عنوان کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های استان مربوط به مادران ٣٣ ساله و پدران ٣۴ ساله است.

وی، به فاصله ازدواج زوجین تا فرزندآوری اشاره کرد و افزود: ۳۶.۵ درصد از ولادت‌ها در ۵ سال اول زندگی زوجین، ۲۸.۷ ولادت‌ها در فاصله ۶ تا ١٠ سال و ۳۳.۸ درصد از ولادت‌ها پس از گذشت ١٠ سال از زندگی زوجین رخ می‌دهد.