تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3818661
شناسه : 3818661
تاریخ :
نامه سفیر ایران به دادگاه لاهه برای اقدام علیه رژیم اسرائیل اقتصاد ایران: سفیر ایران در هلند در نامه ای به دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، هادی فرجوند، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در نامه‌ای به دادستان دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) خواستار اقدام فوری این نهاد حقوقی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.

سفیر ایران در این نامه به حملات اخیر رژیم صهیونیستی که به کشته و مجروح شدن هزاران غیرنظامی در لبنان منجر شد، اشاره کرد و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار این جنایات شد.

فرجوند تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به مدت یک سال با حمایت‌های آمریکا و دیگر کشورها، به ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه ادامه داده و اکنون جنگ خود را به لبنان گسترش داده است.

وی افزود: جنایات اخیر این رژیم در لبنان که به شکل گسترده‌ای علیه غیرنظامیان صورت گرفته، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. این اعمال وحشیانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان به شمار می‌آید و جامعه بین‌الملل باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت از مجازات و پاسخگویی مقامات این رژیم اقدام کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این نامه، بر اهمیت اقدام جهانی برای توقف نقض‌های حقوق بشری و تامین عدالت برای قربانیان این حملات تاکید کرد و خواستار اتحاد جامعه جهانی در برابر این بی‌عدالتی‌ها و حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی شد.

انتهای پیام/