تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3818470
شناسه : 3818470
تاریخ :
ادامه برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی در هفته تربیت بدنی اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: برنامه‌هایی را در هفته تربیت بدنی اجرا می‌کنیم تا توجه مردم به اهمیت فعالیت بدنی و نیازشان به گنجاندن ورزش در برنامه روزانه فرهنگ‌سازی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف و آمایش سرزمینی و اقلیتی استان‌های سراسر کشور 31 طرح استانی با همت هیئت ورزش‌های همگانی استان‌های کشور و همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی از 26 مهر ماه در دستور کار قرار گرفت. فدراسیون ورزش‌های همگانی در نظر دارد با توجه به افزایش فقر حرکتی در جامعه ایران و روند پیری جمعیت در کشورمان برنامه‌هایی را در هفته تربیت بدنی در سطح کشور اجرا کرده و توجه مردم به اهمیت فعالیت بدنی و نیازشان به گنجاندن ورزش در برنامه روزانه را جلب و فرهنگ ‌سازی کند.

وی افزود: باتوجه به رونمایی از اپلیکشین کاربردی و ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی با نام «گامیران» رویدادها و پیاده‌روی‌های همگانی و همچنین چالش‌های ویژه‌ای به صورت انفرادی از طریق این نرم‌افزار طراحی شده که علاقمندان می‌توانند با شرکت در این برنامه‌‌ها از طریق اپلیکیشن از جوایز ویژه در اپلیکیشن گامیران و به مناسبت هفته تربیت بدنی بهره‌مند شوند.

خلیلی یادآور شد: یکی از این طرح‌ها چالش قدم‌های سلامتی با گامیران ویژه کارکنان وزارت ورزش است که از 20 مهر تا دوم آبان ماه اجرا می‌شود. همچنین با تلاش‌های کمیته روابط عمومی فدراسیون در نظر داریم در جریان تجمع دو هزار نفری ورزش روزانه از موسیقی و سرود ملی ورزش‌های همگانی رونمایی کنیم و امیدواریم با افزایش تعداد این موسیقی‌های ملی و متناسب با فرهنگ ایرانی شاهد جهش نواهایی ایرانی در سطح بوستان‌ها و پارک‌ها در جریان برگزاری ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در ادامه برگزاری پیاده‌روی‌های همگانی در جمعه‌های هر هفته و در مکاتبات با صدا و سیما قرار است مراسم پیاده‌روی خانوادگی از 3 شهر کرمانشاه، لردگان و تهران به صورت زنده از برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما پخش شود که در پایان این پیاده‌روی‌های سراسری در کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی، جوایز نفیسی به قید قرعه‌کشی اهدا خواهد شد. لیگ برتر مینی‌فوتبال هم به مناسبت هفته تربیت بدنی از 25 مهرماه در تبریز آغاز شده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: رقابت‌های فوتبال گل کوچک محلات با نام جام هواداری هفته پیش با میزبانی شهرستان محلات شروع شد که در این مسابقات بیش از 6200 تیم مشارکت دارند. همچنین مسابقات کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت در دو بخش مردان و زنان از 26 مهر تا 19 آبان ماه برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در 7 رشته والیبال، تنیس روی میز، فوتبال گل‌کوچک، شطرنج، شنا، داژبال و مهارت‌های چالشی و به میزبانی 7 شهر شیراز، ارومیه، ساری، تبریز، مشهد، گرگان و کرمانشاه برگزار می‌شود. در روز چهارم آبان ماه و به مناسبت جمعه پایانی هفته تربیت بدنی، جشنواره بزرگ ورزش همگانی و مسابقه دوی شهری در بوستان بزرگ ولایت در شهر تهران برگزار خواهد شد و از همه پایتخت‌نشینان برای حضور پرشور در این مراسم ورزشی و مفرح دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/