تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3818466
شناسه : 3818466
تاریخ :
آغاز طرح ارتقای کدینگ تجهیزات پزشکی در سطح نسخه‌ نویسی اقتصاد ایران: مدیر کل تجهیزات پزشکی، از آغاز طرح ارتقای کدینگ تجهیزات پزشکی در سطح نسخه‌ نویسی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی گفت: عدم وجود کدینگ واحد در نسخه‌نویسی تجهیزات پزشکی از چالش‌های اصلی این حوزه است.

وی افزود: با توجه به طرح‌های کلان وزارت بهداشت مبتنی بر فناوری اطلاعات، مانند نسخه‌نویسی الکترونیک و اصالت‌سنجی، نیاز به کدینگ یکپارچه برای تجهیزات پزشکی بیش از پیش احساس می‌شود.

شاهمرادی ادامه داد: اداره کل تجهیزات پزشکی با تعریف پروژه‌ای برای ارتقای کدینگ، در همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و اصفهان، به استخراج پارامترهای فنی مرتبط با ایندکس‌های تجهیزات پزشکی مصرفی می‌پردازد. این اقدام با هدف رفع مشکلات موجود و یکپارچه‌سازی داده‌های تجهیزات پزشکی در سامانه‌های اطلاعات بیمارستانی (HIS) انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این طرح با همکاری علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و اصفهان برای حل مشکلات زیرساختی ناشی از نبود کدینگ واحد آغاز شده و امیدواریم با تکمیل این پروژه، گامی مؤثر در بهبود مدیریت و افزایش بهره‌وری وزارت بهداشت برداشته شود.