تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3818100
شناسه : 3818100
تاریخ :
خون شهدا سند مقاومت و پایداری در راه دین خدا است اقتصاد ایران: نیمروز_ امام جمعه شهرستان نیمروز، گفت: خون شهدا سند مقاومت و پایداری در راه دین خدا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان در مراسم دوازدهمین یادواره سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی که عصر امروز جمعه در گلزار شهدای شهرستان نیمروز برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران است و همه ما باید در مکتب شهدایی که جان خود را برای حفظ وطن تقدیم کرده‌اند، زانو بزنیم.

وی ادامه داد: خون شهدا، سند مقاومت و پایداری در راه دین خداست و خانواده معظم شهدا نیز اسوه صبر، عظمت و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به اهمیت فرهنگ شهادت و مقاومت که در قرآن و کلام انبیا الهی بر آن تاکید شده، گفت: بیش از ۶۰ آیه در قرآن کریم، فرهنگ شهادت و مقاومت را به ما یادآوری می‌کند و شهدای عزیز نه‌تنها این فرهنگ را تبلیغ، بلکه به آن عمل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری و خدمت به مردم سیستان وبلوچستان میراث ماندگار حاج حبیب لک‌زایی است که همواره در دل مردم استان باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: این‌شهید، با پیروی از رهبر معظم انقلاب و ترویج فرهنگ ولایت، در دل مردم جاودانه شد.

اشرفیان با اشاره به فداکاری‌های بی‌نظیر شهید لک‌زایی، وی را نمادی از خستگی‌ناپذیری و ایمان قوی در مسیر خدمت به مردم و انقلاب عنوان و به خاطره‌ای از لحظه شجاعانه این شهید پرداخت و تصریح کرد: در حادثه تروریستی تاسوکی که همه جا را ترس و وحشت فرا گرفته بود، این شهید بزرگوار با وجود احتمال حمله انتحاری، بدون هیچ تردیدی در صحنه حاضر شد و از دیگران خواست تا از منطقه خطر دور بمانند، خود اولین کسی بود که وارد میدان شد، شهادت برای شهید لک‌زایی، ثمره و مزد سال‌ها مجاهدت و خدمت در راه خدا بود.

شهید حاج حبیب لک‌زایی، الگوی بی‌نظیر خدمت و ایثار در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گفت: شهید حاج حبیب لک‌زایی، الگوی بی‌نظیر خدمت و ایثار در سیستان و بلوچستان است.

سردار پرویز آبسالان نیز در این مراسم با اشاره به مقام والای این شهید و نقش بی‌بدیل وی در خدمت به مردم سیستان و بلوچستان، گفت: امروز ما به دعوت شهدا آمده‌ایم تا یاد و حیات آنان را بار دیگر لمس کنیم.

وی ادامه داد: آنان، جان خود را فدای این راه مقدس کردند و ما وظیفه داریم تا ادامه‌دهنده راه و هدفشان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این شهید والا مقام، قبل از شهادت خود، حس پدر شهید را نیز تجربه کرد و این امر، مقام ایثار او را دوچندان کرده است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان در پایان به ضرورت حرکت در مسیر ولایت‌مداری و خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: شهید حاج حبیب لک‌زایی الگوی برجسته‌ای برای همه ماست و راه او باید سرمشق تمامی مسؤولین در این استان و سراسر کشور باشد.