تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3817961
شناسه : 3817961
تاریخ :
تصویب بسته امنیتی جدید در پارلمان آلمان اقتصاد ایران: پارلمان آلمان با بسته امنیتی جدید ارائه شده از طرف دولت ائتلافی که با توجه به حملات تروریستی اخیر به منظور بالا بردن سطح امنیت کشور در دستور کار قرار گرفته بود موافقت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، بوندستاگ بسته امنیتی دولت موسوم به ائتلاف چراغ راهنمایی را تصویب کرده است. این خبر را پترا پائو، معاون رئیس‌ پارلمان آلمان پس از آخرین رای‌گیری درباره این بسته در برلین اعلام کرد. این بسته امنیتی قوانین سخت گیرانه تری برای اقامت ، سلاح و همچنین اختیارات بیشتر برای مقامات امنیتی فراهم می کند.

فراکسیون احزاب دولت ائتلافی آلمان اخیرا بر روی آخرین جزئیات این بسته امنیتی جدید به منظور بالا بردن سطح امنیت این کشور بعد از حملات اخیر چاقو با چندین کشته به توافق رسیدند.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این باره گفته است: این بسته امنیتی امنیت داخلی کشور ما را تقویت می کند.

"فایزر" همچنین توضیح داده که پس از حمله مرگبار در سولینگن، این پاسخ درست به تهدیدات مهم کنونی، به‌ویژه از سوی تروریسم افراطی به توصیف وی اسلام گرایی است. وی همچنین در توجیه این اقدام گفته است: حفاظت در برابر جرائم خشونت آمیز نیز به طور قابل توجهی تقویت خواهد شد. به گفته وی علاوه بر اقدامات در زمینه قانون سلاح و اختیارات اضافی برای پلیس، همچنین از طریق اخراج مداوم مجرمان خشن خارجی این امر دنبال می شود.

این بسته امنیتی توسط دولت فدرال آلمان پس از حملات چاقو در مانهایم و سولینگن ارائه شد. این قانون تشدید قوانین اسلحه، به ویژه در مورد استفاده از چاقو، اما همچنین اختیارات اضافی برای مقامات امنیتی، تشدید قوانین اقامت و محدودیت در مزایای پناهجویان رد شده را فراهم می کند.

با این بسته امنیتی، دولت فدرال آلمان به حمله تروریستی چندی پیش با انگیزه افراطی در زولینگن که 3 کشته و 8 زخمی برجای گذاشت، پاسخ می دهد.

بر اساس این لایحه قانونی ارائه شده توسط دولت ائتلافی ممنوعیت کلی چاقو باید در اتوبوس ها و قطارهای مسافت طولانی، در جشنواره های مردمی و سایر رویدادهای مهم اعمال شود. همچنین قرار است اختیارات نهادهای امنیتی در مبارزه با به توصیف دولت آلمان اسلام گرایی افراطی گسترش یابد. بر این اساس در آینده، مقامات تحقیقاتی مجاز خواهند بود تصاویر در دسترس عموم را به صورت بیومتریک با عکس های مظنونان یا افراد تحت تعقیب مقایسه کنند. این تشخیص چهره برای شناسایی افراد مورد نظر آسانتر است.

انتهای پیام/