تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817932
شناسه : 3817932
تاریخ :
تفکر اتمام جنگ بدون قبول ۲ شرط حماس توهم محض است اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تفکر اتمام جنگ توسط اسراییل بدون قبول ۲ شرط حماس یعنی خروج اسراییل از غزه و آزادی اسرای فلسطینی توهم محض است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه شجاعت و درایت حزب الله باعث شده اسرائیل به فکر آتش بس در غزه باشد، اظهار کرد: با حملات جدید حزب الله هم تلفات اسرائیل بالا رفت و هم شهرهای خاص بمباران شد و هم هر لحظه آژیر حمله شروع می‌شود و باید جمعیت میلیونی به پناهگاه‌ها بروند در حالی که پناهگاه به حد کافی نیست و اعتراض اسرائیلی‌ها بالا رفت و نتانیاهو جز توقف جنگ در غزه که شرط حزب الله است، چاره دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا می‌خواهند این آتش بس آبرومندانه باشد زمانی آبرومندانه است، افزود: اگر ۲ هدف نتانیاهو از جنگ محقق شود اول محو حماس و دوم بازگشت گروگان‌ها آنها با ادعای ترور «سنوار» همه جا را پر کرده‌اند که ترور «سنوار» مساوی با محو شدن حماس است پس به هدف اول رسیدیم و حالا از دیروز آمریکا اسرائیل همه جا را پر کردند که حالا وقت مذاکره و آزادی اسرا است تا هدف دوم تأمین شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: تا حال نتانیاهو و آمریکا زیر بار مذاکره نمی‌رفتند هرچه می‌گفتند فریب و نفاق بود ولی فشار حزب الله آنها را مستاصل کرده به جد دنبال مذاکره و آزادی اسرا هستند.

خروج اسرائیل از غزه و آزادی اسرای فلسطین ۲ شرط آزادی گروگان‌ها است

آیت الله عاملی تصریح کرد: با شهادت «سنوار» سردمداران آمریکایی که در ماجرای غزه بی‌آبرو شده‌اند مدام تکرار می‌کنند که گروگان‌ها سریعاً باید آزاد شوند هم اسرائیل و هم آمریکا امیدوار می‌کنند که گروگان‌ها با مرگ «سنوار» به زودی آزاد می‌شوند و جنگ تمام می‌شود این تفکر آنها توهم محض است چون حماس هیچ وقت بدون ۲ شرط گروگان‌ها را آزاد نمی‌کند چه «سنوار» باشد و چه نباشد و آن خروج ارتش خون ریز اسرائیل از غزه و آزادی هزاران اسرای فلسطینی است.

وی با بیان اینکه توجه شود که توقف جنگ در منطقه به یک اراده ساده بسته است و آن اراده اسرائیل برای توقف جنگ در غزه است، ادامه داد: پس اگر جنگ ادامه پیدا می‌کند علت آن فقط و فقط اسرائیل است نه کشور دیگر پس الان کاملاً مثل آفتاب روشن است که جنگ طلب کیست آنچه تا حال مانع از توقف جنگ است نفسانیات نتانیاهوست چون می‌بیند اگر جنگ را متوقف کند در جواب یک سوال عاجز خواهد ماند آن سوال این است دستاورد کشتار ۵۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها، زیر و رو کردن غزه بی‌آبرویی بزرگ جهانی برای اسرائیل زیر موشک‌های ایران، انصارالله، حزب الله و مقاومت عراق رفتن چه بود که جوابی ندارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه گاهی برای پیدا کردن دستاورد به اقدامات بسیار خطرناک دست می‌زند، بیان کرد: هر چقدر بیشتر جنگ ادامه پیدا می‌کند ضربات مهلک سیاسی و نظامی به اسرائیل وارد می‌شود از جمله اینکه این هفته رئیس جمهور فرانسه که از بی‌اعتنایی نتانیاهو به قطعنامه‌های سازمان ملل عصبانی است.

بی اعتنایی ناتانیاهو به سازمان ملل زیرسوال بردن مشروعیت خودش بود

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه بی اعتنایی ناتانیاهو به تصمیمات این سازمان درواقع زیر سوال بردن مشروعیت خودش بود و این اظهار نظر پتک محکم بر فرق اسرائیل بود، اضافه کرد: تقریباً تمام مسئولین ارشد اسرائیل علیه ماکرون فحاشی کردند اما جواب نتانیاهو کاملاً عجیب و احمقانه بود وی در جواب ماکرون گفت اسرائیل با قطعنامه سازمان ملل درست نشده بلکه با جنگ درست شده است!!! این جمله نهایت حماقت نتانیاهو را می‌رساند چون اقرار می‌کند که به یک کشور مستقل حمله کرده جنگ به راه انداخته و آن کشور را اشغال کرده و اسرائیل از طریق جنگ و اشغال درست شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲ کشور در دنیا با جنگ تشکیل شده است یکی اسرائیل و دیگری آمریکا که با جنگ با بومیان سرخ پوست، آمریکا را تشکیل دادند، آلمان از جهت صنعت و سابقه، کشور بسیار مهمی است ولی اظهارات این هفته وزیر خارجه این کشور تمام حیثیت آلمان را بر باد داد اظهارات او آن قدر مشمئز کننده بود که در حد وسیع در دنیا به او اعتراض کردند اظهارات او به طوری وقیحانه است که در محاکمه بین المللی می‌توان او را با همین اظهارات پای محاکمه آورد و حماس نیز از این جهت به سازمان ملل شکایت کرده است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: این کشور دومین کشور بعد از آمریکا از جهت صدور سلاح به اسرائیل است، اسرائیل تا حال حدود ۵۰ هزار زن، مرد، کودک و بیمار را شهید کرده بیمارستان‌ها را با خاک یکسان کرده با گرسنگی وحشتناک اطفال، زن‌ها و بی‌گناهان را می‌کشد اما آلمان دلش خنک نشده دستور کشتار بیشتر می‌دهد!

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: آلمان با این اقدام ثابت کرد بیشتر از یک مستعمره آمریکا نیست اگر این کشور به خاطر ظلم توهّمی هیتلر به یهودی‌ها دلش برای صهیونیست‌ها می‌سوزد پس بهتر است بخشی از آلمان را جدا و برای صهیونیست‌ها و یهودیان اروپا اختصاص دهد تا غائله برای همیشه پایان یابد تا دل دولتمردان آلمان از حمله روزانه حماس، حزب الله و انصارالله به اسرائیل تبدیل به خون نشود!

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: مسئولین آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی برای شهادت یحیی سوار رئیس حماس به شدت خوشحال هستند کشورهای اروپایی شهادت او را به اسرائیل تبریک گفتند بایدن در یک روز سه بار تبریک گفت! تبریک به کشته شدن سنوار در واقع تبریک به قتل عام ۵۰ هزار زن و کودک و انسان‌های بی‌گناه فلسطینی است این نهایت وقاحت و نهایت سقوط بشریت در قرن حاضر است که ناله‌های زنان و کودکان را نمی‌شنوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: موضع رئیس سازمان ملل را که تبریک نگفت باید تحسین کرد این اقدام شکست بسیار بزرگ دیپلماتیک برای اسرائیل است تمام سرمداران اسرائیل از دست او به شدت عصبانی هستند و مدام به او فحش می‌گویند عجیب این است دولت نامشروعی که نماینده آنها در سازمان ملل منشور سازمان ملل را در ملأ عام پاره کرده حالا انتظار آفرین گفتن از همان سازمان را دارد!

وی خاطرنشان کرد: این نگاه هیچ وقت برای دنیا صلح و امنیت نخواهد آورد سردمداران این تفکر عامل اصلی جنگ در منطقه هستند تغییر تمام مفاهیم سیاسی فاجعه‌ای است که در روزگار معاصر کرامت انسان‌ها و حاکمیت ملی ملت‌ها را بر باد داده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در خصوص شهادت «سنوار» توجه به چند نکته شایسته است؛ ادامه داد: اسرائیل هیچ وقت نمی‌تواند انتقام خود را از «سنوار» به عنوان طراح طوفان الاقصی بگیرد اگر صدها بار دیگر نیز او را شهید کند باز به انتقام خود نمی‌رسد چون سنوار با طراحی طوفان الاقصی چنان ضربه‌ای به اسرائیل زد که هیچ وقت از این زخم کاری بهبودی پیدا نخواهد کرد.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه اول آبروی اسرائیل و صهیونیست‌ها را در دنیا کاملاً از بین برد و آنها را به منفورترین چهره در دنیا تبدیل کرد، ادامه داد: دوم موضوع فلسطین را که فراموش شده بود احیا کرد و حالا حتی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین شعار می‌دهند و با پلیس آمریکا درگیر می‌شوند اکثریت دنیا نمی‌دانستند که اسرائیل یک کشور جعلی و اشغالگر است ولی حالا همه فهمیدند که این کشور کاملاً بی‌ریشه و جلاد ۷۵ ساله است.

طولانی شدن جنگ هزینه سنگینی دست اسرائیل گذاشته است

وی خاطرنشان کرد: سوم جلوی عادی‌سازی کشورهای مهم عربی و اسلامی مخصوصاً عربستان را گرفت. دیگر هیچ کشور عربی جرأت عادی‌سازی با اسرائیل را ندارد، چهارم ماهیت درنده رژیم صهیونیستی را به دنیا برملا کرد، پنجم از جهت اقتصادی کمر اسرائیل را شکست سرمایه‌گذارها فرار کرده‌اند از توریست‌ها خبری نیست بندرها تعطیل شده است و طولانی شدن جنگ هزینه بسیار سنگینی دست اسرائیل گذاشته است، ششم با طوفان الاقصی زمینه درگیری اسرائیل با حزب الله، انصار الله و مقاومت عراق درست شد و حالا اسرائیل زیر موشک‌های پیشرفته حزب‌الله کاملاً ذله شده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: هفتم او با طوفان الاقصی باعث شد چندین هزار نفر از ارتش اسرائیل جان خود را از دست دهند و جمع عظیمی مجروح و نقص عضو شوند، هشتم طوفان الاقصی باعث شد پای اسرائیل به محاکم بین المللی کشیده شود اسرائیل بارها محکوم و حکم دستگیری نتانیاهو صادر شده است رئیس سازمان ملل در اول طوفان الاقصی و بعد از آن آبروی اسرائیل را کاملاً ریخت.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: نهم «سنوار» با طوفان الاقصی ضعف اطلاعاتی و استخباراتی اسرائیل را برملا کرد و آنها با آن همه جاسوس و اشراف اطلاعاتی نتوانستند این حمله را پیش بینی کنند، دهم اینکه طوفان الاقصی منافقان امت اسلامی و دولت‌های خائن به امت اسلامی را آشکار ساخت و معلوم شد که اکثر رؤسای کشورهای اسلامی و عربی دست‌نشانده آمریکا و غلام حلقه به گوش اسرائیل و استکبار جهانی هستند.

وی افزود: یازدهم ماجرای طوفان الاقصی و شهادت مظلومانه نزدیک به ۵۰ هزار فلسطینی قطعاً زمینه پیدایش یک نسل مبارز و جهادگر علیه اسرائیل است، همچنان که خود «سنوار» و «هنیه» نیز در اردوگاه‌های ظلم اسرائیل متولد شده بودند به همین جهت طوفان الاقصی هزاران سنوار جهادی انتقامجو به عرصه مبارزه دائمی با رژیم اشغالگر تحویل خواهد داد.

شهادت «سنوار» حماسی بود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: شهادت او نیز حماسی بود و باعث شد دروغ‌های اسرائیل برملا شود اسرائیل با بوق و کرنا همه جا گفته بود که او در تونل‌ها زندگی می‌کند اما معلوم شد در میدان نبرد بوده است اسرائیل می‌گفت او اسرای اسرائیلی را برای خود سپر کرده و لذا آنها را آزاد نمی‌کند اما معلوم شد او احتیاج به سپر ندارد و عاشق شهادت است او می‌توانست در تونل‌ها پنهان شود اما در میدان جنگ تن به تن شهید شد، انتشار تصویر او خطای بزرگی از طرف اسرائیل بود این تصویر اوج شجاعت و جرأت و جسارت این فرمانده را آشکار ساخت.

وی گفت: اسرائیل توجه کند که با شهادت هیچ فرماندهی از فرماندهان مقاومت مشکل اسرائیل کم نشده نمونه آن ترور «سید حسن نصرالله» است که با شهادت او نه تنها قدرت حزب الله کم نشد بلکه آنچنان تهاجمی‌تر شد که الان نتانیاهو در حسرت روزهای قبل از ترور «سید حسن نصرالله» است.

امام جمعه اردبیل در خاتمه تصریح کرد: اسرائیل این روزها رجز حمله به ایران می‌خواند جواب او یک ضرب المثل نفیس آذری است که می‌گوید: «الله ایستسه بیرینون ددسین یاندرا اودونون اوزینه داشدیرار» یعنی اگر خدا بخواهد پدر کسی را بسوزاند هیزمش را با دست خود او جمع می‌کند که پیام ضرب المثل این است که اسرائیل با حمله به ایران هیزم تنوری را آماده می‌کند که خودش در آن خواهد سوخت!