تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3817862
شناسه : 3817862
تاریخ :
افتتاح ۴ مرکز "فرآهنگ" در تهران تا پایان سال جاری اقتصاد ایران: مدیرکل سلامت شهرداری تهران از افتتاح چهار مرکز "فرآهنگ" در تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌های عمومی این مراکز به‌صورت رایگان و برنامه‌های تخصصی با حداقل هزینه و حتی ارزان‌تر از تعرفه‌های دولتی ارائه خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

حمید صاحب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره راه‌اندازی مراکز فرآهنگ در شهر تهران اظهار کرد: مراکز فرآهنگ به توانمندسازی سالمندان توجه دارند.

وی ادامه داد: مراکز فرآهنگ در واقع برنامه‌ای سبک زندگی برای سالمندان هستند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا نیازهای واقعی آن‌ها، از جمله نیازهای فرهنگی و آموزشی، را در نظر گرفته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: ما در مراحل آزمایشی قرار داریم، اما یکی از اهداف‌مان این است که تمامی خدمات مورد نیاز، از جمله خدمات فرهنگی، آموزشی، پزشکی، تغذیه، فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه این مراکز بیشتر به صورت دورهمی محله‌محور اجرا می‌شود و هدف اصلی آن کمک به خروج سالمندان از انزواست، گفت: برنامه‌های عمومی این مراکز به صورت رایگان و برنامه‌های تخصصی با حداقل هزینه و حتی ارزان‌تر از تعرفه‌های دولتی ارائه می‌شوند.

صاحب با بیان اینکه در حال حاضر، مرکز ما در منطقه 21 فعال است و مراکز مناطق یک، 20 و 11 نیز در آستانه راه‌اندازی هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در فاز اول در هر منطقه یک مرکز راه‌اندازی کنیم و در صورت رفع اشکالات، برنامه‌ها را به سطح محلات گسترش دهیم.

وی گفت: بر اساس برنامه شورای شهر، ما موظف هستیم تا پایان سال جاری چهار مرکز را افتتاح کنیم که ان‌شاءالله این هدف محقق خواهد شد.

انتهای پیام/