تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817773
شناسه : 3817773
تاریخ :
زنجان در علاقه و ارادت و عشق به اهل بیت (ع) ممتاز است اقتصاد ایران: زنجان-رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: زنجان در علاقه و ارادت و عشق به اهل بیت (ع) ممتاز است و شب تاسوعا شاهد عزاداری باشکوه هستیم و انعکاس جهانی پیدا کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان ضمن اعلام شروع مسئولیت حجت‌الاسلام مصطفی حسینی به عنوان امام جمعه زنجان و تقدیر از فعالیت آیت‌الله علی خاتمی اظهار کرد: هر دو بزرگوار برخاسته از زنجان هستند و این امتیاز بزرگی برای زنجان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان ترک زبان ویژگی‌هایی دارند که در زنجان بیشتر مشهور است، عنوان کرد: زنجان در علاقه و ارادت و عشق به اهل بیت (ع) ممتاز است و شب تاسوعا شاهد عزاداری باشکوه هستیم و انعکاس جهانی پیدا کرده است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در قرآن تأکید شده «زمانی که فتنه‌ها به شما روی آوردند از قرآن مدد بگیرید»، یادآور شد: وقتی خبرهای فلسطین را می‌شنوید، درمی‌یابید که یهود با مسلمانان چه کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن در سوره بقره این افراد را صراحتاً معرفی کرده است، ادامه داد: در این سوره به مؤمنان ذکر شده که اگر می‌خواهید بیشترین و بدترین دشمنان خود را بشناسید، یهود است.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه صهیونیست‌ها روی هیتلر را سفید کردند؛ چراکه او زن و بچه را نمی‌کشت، خاطرنشان کرد: جنایتکاران امروز نوزادی که چند روز از تولدش گذشته و کودکان و زنان را در غزه به خاک و خون می‌کشند و بیش از ۴۲ هزار نفر را شهید کردند.

وی با بیان اینکه تعداد کودکانی که در این مدت به دست جلادان شهید شدند تا ۱۲ هزار نفر نیز اعلام شده است، تصریح کرد: آن‌ها فقط خود را انسان می‌دانند اما آن‌ها در ظاهر انسان هستند و باطن حیوان دارند و علاوه بر این دست به بمباران بیمارستان بمباران می‌زنند و در حالی که مریض با درد روی تخت خوابیده، او را شهید می‌کنند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی شهید سید حسن نصرالله را انسانی مدیر و مدبر خواند و گفت: او تدبیر می‌کرد و هنوز هم نظرات او را در حزب‌الله اعمال می‌کنند و سرزمین‌های غصبی جایی ندارد که زیر موشک حزب الله نباشد و امیدواریم به زودی طومار اسرائیل در هم پیچیده شود.

وی به نماز جمعه‌ای که رهبر معظم انقلاب اقامه کردند و مورد توجه دنیا قرار گرفت، اشاره کرد و افزود: همه می‌گفتند اجازه ندهید آقا در این نماز حضور یابند و در حالی که اسرائیل مرتب تهدید می‌کرد ایشان با کمال آرامش و طمأنینه بیانات خود را فرمودند و خطبه‌ای که به زبان عربی با زبان فصیح و بلیغ قرائت کردند و مسئولان عرب گفتند از ما بهتر عربی صحبت کردند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با تأکید بر اینکه رهبر باید شجاع باشد، خاطرنشان کرد: خداوند در دل ایشان چیزی به نام ترس خلق نکرده و فقط از خدا می‌ترسند و همواره به فکر انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در اطلاعات، آگاهی پیش‌گویی و پیش‌بینی نمونه است، عنوان کرد: ایشان از ویژگی شجاعت و محبت در دل مردم بر خو دار هستند که از نعمات الهی است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسائل اخلاقی در کشور با خلاء مواجه است، اظهار کرد: در قرآن و آموزه‌های دینی تأکید شده کسانی که دچار تنگی معیشت هستند را دوست بدار و با انسان‌های جبار و ستمکار دشمن باش.

وی ادامه داد: اگر کسی نسبت به آمریکای جنایتکار و صهبونیست اندک تمایلی داشته باشد مسلمان نیست؛ چراکه آمریکایی‌ها انسان‌های رجاله‌ای بودند که از اروپا حرکت کرده و آمریکا را غصب کردند و آفریقایی ها را برای بیگاری ربودند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه سلسله کثیف پهلوی را آمریکا بر مردم ایران مسلط کرد، یادآور شد: رضاخان عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را ممنوع کرد و اگر امروز کسی در رعایت حجاب کوتاهی کند از آن ها است؛ چراکه کسی که قیمت و جوهری دارد آن را در جایی امن محفوظ می دارد و حجاب برای حفظ ارزش‌ها است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تلاش دارد اسلام را در همه دنیا تشریع کند و برای استان زنجان آرزوی توفیق داریم و این استان خاستگاه علمای بزرگ همچون شبیری زنجانی است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی ضمن اعطای حکم رهبر معظم انقلاب به امام جمعه جدید زنجان عنوان کرد: ایشان در این حکم چهار مسئله را مورد تأکید قرار دادند که شامل توجه به جوانان، توجه به متن مردم از همه طبقات، اهتمام وزریدن به تبلیغ عملی دین و داشتن غنای لازم در محتوای خطبه‌ها است.

وی در مورد ویژگی‌های امام جمعه جدید زنجان ابراز کرد: سید روحانی، مأنوس بودن با قرآن، حافظ کل قرآن از خصوصیات وی بوده و کلامش رایحه‌ای از این کلام آسمانی دارد.