تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3817720
شناسه : 3817720
تاریخ :
سند جامع صنایع‌دستی تصویب شد اقتصاد ایران: وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: سند جامع صنایع‌دستی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته سند جامع صنایع‌دستی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این اتفاق به ما کمک می‌کند که در چارچوب سند جامع حرکت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه نیاز است که برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد؛ به گونه‌ای که هر حوزه انتخابی باید به‌صورت مستقل در نشستی سه‌جانبه بررسی شده و این اراده برای عملیاتی کردن تعهدات مورد نظر در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌کار گرفته شود.

صالحی امیری ادامه داد: باید از فضای رسمی وارد میدان عمل شویم و به ارزیابی‌ صحنه‌ای از وضعیت شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. چرا که همه ایران در پایتخت خلاصه نمی‌شود. جای‌جای ایران اسلامی از ظرفیت‌های کم‌نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اراده وجود داشته باشد، می‌توان از ظرفیت‌های بزرگ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به کمک میراث‌فرهنگی ارزشمند کشور، بهره‌برداری کرد؛ چراکه نتایج مثبت ناشی از این اراده‌ها موجود به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/