تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3817719
شناسه : 3817719
تاریخ :
افغانستان محور گفتگوهای مقامات قطری و انگلیس در لندن اقتصاد ایران: مقامات قطر و انگلیس در حاشیه نشست مجمع جهانی بشردوستانه در لندن درباره وضعیت انسانی و توسعه افغانستان و همکاری مشترک در پروژه‌های مختلف گفتگو کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات قطر و انگلیس در حاشیه نشست مجمع جهانی بشردوستانه که به تازگی در لندن برگزار شد، در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند. وزارت امور خارجه قطر در یک بیانیه اظهار داشت دو طرف در این دیدار درباره وضعیت انسانی و توسعه در افغانستان، به ویژه در حوزه‌های بهداشت و آموزش تبادل نظر کردند.

این گفتگوها در شرایطی انجام می‌شود که افغانستان با چالش‌های جدی در زمینه‌های انسانی و اجتماعی مواجه است.

مقامات قطر و انگلیس همچنین در خصوص همکاری‌های مشترک در پروژه‌های توسعه‌ای و بشردوستانه تبادل نظر کردند و بر اهمیت این همکاری‌ها برای بهبود وضعیت مردم افغانستان تأکید کردند.

«ماجد محمد انصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز پیش از این تاکید کرده بود تعامل جامعه جهانی با حکومت کنونی افغانستان نتیجه بخش نیست و برای جلوگیری از بحران نیز مهم است.

از سوی دیگر، «محمد عبدالکبیر»، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان نیز چندی قبل گفته بود: دوحه جایگاه و نقش مهمی در سیاست خارجی ما دارد و افغانستان علاقه‌مند به همکاری دوجانبه با قطر است.

انتهای پیام/.