تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817696
شناسه : 3817696
تاریخ :
معادن و کشاورزی همدان را متمایز کرده است اقتصاد ایران: همدان ـ سفیر جمهوری قزاقستان در ایران گفت: ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی وجه تمایز استان همدان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اونتالاپ اونالبایف سفیر جمهوری قزاقستان بعد از ظهر روز پنجشنبه در نشست با حمید ملانوری‌شمسی استاندار همدان، اظهار کرد: وجود ذخایر معدنی و معادن فعال در استان و ظرفیت ارزشمند صنایع کشاورزی استان همدان را با دیگر استان‌های ایران متمایز کرده است.

وی افزود: ثبت جهانی هگمتانه که یادگار دوران تاریخی مادها است، را تبریک می‌گویم.

استان همدان مرکز تاریخی ایران است و فرصتی بی‌نظیر برای آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی، تجاری و اقتصادی آن برای ما به وجود آمده است.

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران خاطرنشان کرد: فرهنگ و تاریخ مشترک ایران و قزاقستان باعث پیوند میان دو کشور شده و مفاخری بسیار مانند فارابی را به اشتراک داریم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: خواهر خواندگی همدان با یکی از استان‌های قزاقستان باعث تقویت پیوند سیاسی، تجاری و اقتصادی دو استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: به عنوان سفیر جمهوری قزاقستان تلاش می‌کنم؛ فعالیت‌های اتاق بازرگانی، بازرگانان، صنعتگران و تجار استان همدان، را در کشورم پیگیری کنم.

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران ابراز کرد: استان همدان با تاریخ و فرهنگی غنی و ظرفیت‌های اقتصادی فراوان، می‌تواند به عنوان یک الگو برای همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با جمهوری قزاقستان مطرح شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف از این سفر، آشنایی نزدیک با ظرفیت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی و معدنی در هر دو کشور است.

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران تاکید کرد: استان همدان با دارا بودن زیرساخت‌های مناسب، قابلیت تبدیل ایده‌ها و طرح‌های اقتصادی به محصول را دارد.

وی افزود: همچنین، ارتباطات بین‌المللی و همکاری‌های فرهنگی می‌تواند به گسترش ظرفیت‌ها کمک کند و فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاران فراهم آورد.

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران تاکید کرد: از بخش خصوصی استان همدان نیز دعوت می‌کنیم تا در این زمینه همکاری کند و با ورود به بازارهای مشترک، زمینه‌های اقتصادی را توسعه دهد.